رییس کمیته آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۲۵ هزار و ۹۰۶ تَن از گردشگران به صورت زمینی و با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند.

محمدرضا عباسی افزود: این تعداد مسافر با هفت هزار و ۹۳۸ دستگاه خودرو از روز دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه، توسط ۲۲ دستگاه لندینگ کرافت (شناورهای حمل خودرو) وارد قشم شدند.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۶۳۲ گردشگر نیز با شناور مسافری از اسکله شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم شدند.

عباسی تصریح کرد: در این مدت ۲ هزار و ۵۹۸ گردشگر از مبداهای مختلف وارد فرودگاه بین المللی قشم شدند.

جزیره قشم دارای ۲۵ مکان طبیعی و بیش از ۲۰۰ محوطه تاریخی است. غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم از جمله جاذبه های گردشگری قشم است. همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۵۵۰کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.