مجتبی شمس نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پرواز قشم - تبریز توسط شرکت زاگرس با ظرفیت160مسافر یکشنبه ها انجام می گیرد و امروز اولین هواپیما از فرودگاه قشم به مقصد تبریز پرواز می کند.
وی افزود: پرواز قشم - رشت نیز توسط شرکت قشم ایر و با ظرفیت 100 مسافردرپنجشنبه هرهفته دایر شده که اولین پرواز این خط نیز پنجشنبه این هفته صورت می گیرد.
شمس نژاد ادامه داد: پیش از این پرواز قشم به کرمان ایجاد شده بود وهماهنگی ها برای دایرکردن پرواز از فرودگاه قشم به شهرهای ساری، یزد، اهواز، و کیش در حال انجام است.
وی تصریح کرد: اکنون هرهفته بین 140 تا 170 سورتی پرواز در مسیرهای شیراز، اصفهان، مشهد، تهران و دوبی توسط شرکت های زاگرس، قشم ایر، معراج، ایران ایر، آتا، آسمان، تابان، کیش، ماهان و سپهران صورت می گیرد و پیش بینی می شود تعداد پروازها تا 25 درصد رشد داشته باشد.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره است.
در جزیره قشم بیش از 200 محوطه تاریخی از قبیل تپه، دخمه، بقایای کنار ساحل مانند غار، بندر و سازه های آبی مانند سد و غیر آن شناسایی شده که تا کنون 30 اثر از آن به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500 /6048
خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.