سعید ناجی شامگاه جمعه درنشست ویدئو کنفرانسی ستاد انتخابات هرمزگان با فرمانداران استان افزود: فرمانداران باید با استفاده از ظرفیت های موجود استان و شهرستان های خود، در برگزاری با کیفیت، سلامت و صحت انتخابات اقدام کنند.
وی خطاب به فرمانداران به عنوان مجموعه ای از بدنه کشور بیان داشت: برای ما فرقی نمی کند که چه کسی به مجلس برود اما اینکه در فرآیند کار چه تاثیرگذاری بر جامعه و مردم دارد با اهمیت است. 
رییس ستاد انتخابات هرمزگان اظهارداشت: در جریان تایید صلاحیت ها اعتقاد داریم باید قانونی کار دنبال شود و از اعمال سلیقه خودداری شود چرا که اعمال سلیقه می تواند موجب شکاف و نارضایتی در جامعه و در نهایت نامیدی شود.
ناجی تاکیدکرد: در فرایند انتخابات هیچ رفتار فرا قانونی و خارج از چارچوب های قانون پذیرفته نیست، زیرا اینگونه رفتارها منجر به بروز مشکلات و ناهنجاری می شود که آزار جامعه را درپی خواهدداشت.
سخنگوی ستاد انتخابات هرمزگان تاکیدکرد: فرمانداران باید با ایجاد تعاملات منطقی و قانونی در چهار چوب قانون شرایط را به گونه ای مهیا کنند که همه موظف و مکلف به اجرای آن شوند.
ناجی یادآورشد: فرمانداران برای مهیاسازی فضای مناسب انتخاباب ابزارها، امکانات و اختیاراتی قانونی دارندو باید از اختیارات قانونی خود نهایت استفاده را ببرند زیرا ایجاد شور، نشاط و مشارکت اجتماعی و سیاسی از وظایف وزارت کشور درجامعه است.
وی در ادامه با اشاره به احتمال شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع در استان، گفت: فرمانداران باید نشست هایی متناظر با نشست های استانی درخصوص پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا برگزار کنند.
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: سخنگوی اصلی در خصوص این بیماری، دانشگاه علوم پزشکی است و نباید در این خصوص افراد دیگری اظهارنظر کنند.
رییس ستاد انتخابات هرمزگان تاکید کرد: فرمانداران باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان ها اقدامات لازم جهت پیشگیری و مقابله با احتمال شیوع ویروس کرونا در منطقه را انجام دهید.
ناجی همچنین با اشاره به پیش رو بودن یوم الله ۲۲ بهمن، گفت: محور ۲۲ بهمن وحدت، همدلی و انسجام ملی است باید دقت شود که در شهرستان ها سخنرانی های این روز حول این محور انجام گیرد.
وی تاکیدکرد: کسی حق ندارد در این روز سخنانی بر زبان بیاورد که به وحدت و انسجام ملی در کشور خدشه ای وارد کند.
ناجی ابراز داشت: ۲۲ بهمن مظهر اتحاد، وفاق و اقتدار ملی است و حتما باید حول این محور در استان سخنرانی ها انجام شود.

شمار نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت شده در هرمزگان از ۴۹ به ۵۱ نفر افزایش یافت.
۱۱۳ نفر برای نشستن بر روی پنج میز مسوولیت نمایندگی مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که در مرحله اول صلاحیت ۸۸ نفر از داوطلبان توسط هیات اجرایی استان تایید و پرونده افراد برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.
شورای نگهبان هم با بررسی پرونده‌های افراد ابتدا ۳۰ نفر از افراد ثبت نام کننده را تایید کرد که این تعداد در مرحله بعدی بررسی این شورا به ۴۹ نفر رسید.
استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شامل سه نفر در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی، یک نفر در شرق این استان شامل شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب و یک نفر در غرب این استان شامل شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.