رییس کل دادگستری هرمزگان عصر چهارشنبه در چهارمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلف های انتخاباتی هرمزگان اظهار داشت: این ستاد موظف به رصد جرایم و تخلفات انتخاباتی و اجرای اقدام‌های پیشگیرانه و بازدارنده در این زمینه است.

علی صالحی بیان داشت: همه دستگاه های، نظامی، انتظامی، امنیتی، نظارتی و اجرایی مرتبط با انتخابات در این ستاد حضور دارند و تلاش می‌شود در حد توان جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان کاهش یابد.

وی تاکید کرد: با افراد و مجموعه‌هایی که بخواهند مشارکت مردم را کاهش دهند یا امنیت برگزاری انتخابات را به خطر اندازند ، به طور قاطعانه برخورد خواهد شد.

صالحی با بیان این که ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در سراسر استان فعال شده ، افزود: داوطلبانی که صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان تأیید شده، فقط در مهلت قانونی برای تبلیغات مجاز هستند.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با رسیدگی سریع و قاطعانه به پرونده تخلفات انتخاباتی ، مانع از تکرار این تخلفات خواهیم شد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی امر انتخابات از جمله نهادهای اجرایی ، امنیتی و نظارتی مکلف هستند زمینه رقابت پرشور و قانونمند را برای تأیید صلاحیت شدگان فراهم کنند.

این مقام قضایی ضمن توصیه به داوطلبان و طرفداران آنان به تبعیت از قانون، گفت: معرفی توانمندی و برنامه‌های نامزدها باید در چارچوب قانون باشد.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان حضور حداکثری مردم در انتخابات را از نمونه های بارز پویایی و صلابت نظام اسلامی عنوان کرد.

۱۱۳ نفر برای برای نشستن بر روی پنج میز مسوولیت نمایندگی مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که در مرحله اول صلاحیت ۸۸ نفر از داوطلبان توسط هیات اجرایی استان تایید و پرونده افراد برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

شورای نگهبان هم با بررسی پرونده‌های افراد ابتدا ۳۰ نفر از افراد ثبت نام کننده را تایید کرد که این تعداد در مرحله بعدی بررسی این شورا به ۵۱ نفر رسید.

شورای نگهبان پس از بررسی اعتراض‌ها و شکایت های داوطلبان رد صلاحیت شده یا کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده بودند اسامی ۵۱ نفر از را به عنوان افراد تایید صلاحیت شده اعلام کرد.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شامل سه نفر در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی، یک نفر در شرق این استان شامل شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب و یک نفر در غرب این استان شامل شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.