به گزارش ایرنا، حبیب اله طاهرخانی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، مدیرعامل شهر جدید علوی بندرعباس، مدرس معاون استاندار هرمزگان و فرماندار، معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم و سایر مسوولان محلی در این بازدید از ۲ منطقه در حوالی روستای شیب دراز و خلیج دیرستان بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: تا کنون ۲ منطقه مورد بررسی قرار گرفت که در بازدید اولیه مناسب به نظر می‌رسد.

طاهرخانی افزود: این منطقه‌ها در شورای برنامه ریزی استان هرمزگان مطرح می‌شود تا مطالعات نهایی و بررسی‌های دقیق انجام و بر اساس آن یکی از مناطق به تصویب برسد.

به نظر می‌رسد با توجه به تحولات آتی در جزیره قشم و به ویژه در حوزه صنعت،گاز، نفت و پتروشیمی، ضرورت ایجاد شهر جدید در دیرستان احساس می‌شود.

یکی از مناطق مورد بازدید به وسعت ۶۰۰ هکتار موقعیت مناسبی برای این امر است. نزدیکی این منطقه به دریا، فرودگاه، نیروگاه های آب و برق، اسکله های نفتی و سایت های گردشگری، از این منطقه در حوالی روستای شیب دراز و خلیج دیرستان، موقعیتی طلایی ساخته است.

امید است با تصویب این منطقه برای ایجاد شهر جدید، گام بزرگی در جهت توسعه متوازن جزیره قشم برداشته شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.