سید ضیا هاشمی عصرشنبه در نشست  هم اندیشی با دانشگاهیان هرمزگان افزود: این اقدام باید متناسب با اقتضای بومی و منطقه‌ای دانشگاه‌هایی که در آن استقرار دارند، رخ دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه مانند هنر و رسانه موضوع و سوژه خود را از جامعه گرفته تا در تعامل مستقیم با جامعه بتواند پاسخگوی سوال‌ها و نیازهای آن باشد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت:به عبارتی روشن‌تر دانشجو در زمان تحصیل، کار آموزشی و پژوهشی را با مسوولیت اجتماعی و در تعامل و پیوند با جامعه پیش ببرد.

هاشمی یادآورشد: مسایل قومی، زیست محیطی و اجتماعی درهرمزگان رنگ و بویی متفاوت با آن چیزی دارد که در استان‌های دیگر هست و دانشگاه اجتماعی در این استان باید متناسب با این حوزه ماموریت خود را تعریف کند.

وی ادامه داد: دانشگاه اجتماعی دارای پیوند ارگانیک با محیط اجتماعی پیرامونی بوده و نسبت به آسیب‌های اجتماعی مسوولیت دارند.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: رسیدن به افق مطلوب توسعه پایدار بدون داشتن دانشگاه اجتماعی که با چشم باز نسبت به پذیرش دانشجو، آموزش، پژوهش و رفع نیازهای جامعه اقدام کند، ناممکن است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در شرایط امروز که توسعه یک سویه، ناپایدار و نامتوازن است؛ دانشگاه‌ها در این زمینه نقش مضاعفی دارند.

وی افزود: افراد سیاست‌گذار و دارای مسوولیت جامعه، جزو ۱۵ میلیون نفر جمعیت دانشگاهی کشور هستند که در دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند.

وی بیان داشت: اکنون تعداد دانشگاه‌های کشور به ۲ هزار و ۹۰۰ دانشگاه رسیده که در چین و آمریکا با تعداد زیاد جمعیت این تعداد دانشگاه وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.