سوگواره یاس نبوی از امشب تا ۹ بهمن به مناسبت شهادت دختر گرامی پیامبر اعظم (ص) با حضور ۴۶ مبلغ مذهبی شامل ۱۶ مبلغ اعزامی از قم و ۳۰ مبلغ بومی مستقر در هرمزگان آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه هرمزگان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در روزشهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دسته‌های عزاداری در امامزادگان و بقاع متبرکه هرمزگان حضور می‌یابند و ویژه برنامه‌ای هم با عنوان «رهروان یاس نبوی» برای بانوان پیش‌بینی شده که در عصر آن روز در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام مصطفی آزادی ادامه داد: روحانیان شرکت کننده در این ویژه برنامه از امشب در بقاع متبرکه و امامزادگان مستقر و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: اقامه نماز جماعت ظهر روز شهادت، قرائت خطبه فدکیه، زیارت حضرت زهرا(س)، اطعام عزاداران در بقاع متبرکه شاخص، برگزاری محافل انس با قران کریم و برپایی خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌های مدنظر برای اجرا در بقاع متبرکه امامزادگان در قالب سوگواره یاس نبوی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مدارس و کودکان و نوجوان در فعالیت‌های فرهنگی با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان ۱۰ نفر از مبلغان در مدارس حضور می‌یابند و به فعالیت می‌پردازند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه هرمزگان اشاره کرد: همچنین با توجه به گردشگر پذیر بودن جزیره هرمزگان و با هماهنگی دفتر امام جمعه این جزیره، یکی از مبلغان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به این جزیره اعزام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.