مهدی ترابی روز سه شنبه در همایش آموزش ترویجی و معرفی  سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: تکنولوژی جدید به کمک کشاورزی خواهد آمد و این فناوری و شرکت های دانش بنیان و توسعه مصرف کودهای بیولوژیک به افزایش کیفیت محصول کمک می کند.
وی اظهار کرد: همچنین تولیدات کود، مشکل بزرگ شوری و قلیایی بودن خاک های سراسر کشور،  به خصوص در هرمزگان را کنترل خواهد کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان بیان کرد: در سال های خشکسالی نیز با مشکل شوری و قلیایی بودن خاک مواجه بوده ایم که برای کنترل و مدیریت بهتر آن و کمک به بافت خاک و جذب عناصر در گیاه باید از این مواد بیولوژیک استفاده شود.
ترابی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه می تواند زمینه ساز فرهنگ استفاده از مواد سالم برای تولید گیاهان بهتری شود.

تولید نهاده های باکیفیت ، یکی ازمهمترین مشکلات بخش کشاورزی است 
مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی هرمزگان نیز گفت: یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی، تهیه و تولید و تدارک نهاده های با کیفیت و استاندارد است که به کودهای شیمیایی، بذر و سموم کشاورزی تقسیم می شود.
فرزاد استاد اضافه کرد: در این همایش در قالب نمایشگاهی که مختص کودهای شیمیایی است تعداد ۱۲شرکت برتر کشور حضور دارند.
وی ادامه داد: این شرکت ها بر اساس مفاد تفاهم نامه ، باید ضمن عمل به تعهداتشان، نهادهای با کیفیت و دارای شماره های ثبت ماده کودی، کود در اختیار کشاورزان و کارگزاران قرار دهند.
مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی هرمزگان یادآور شد: هدف از برگزاری این همایش، ارتباط بیشتر کارگزاران و عاملین فروش استان با تولیدکننده های استاندارد کود از سراسر کشور است.
استاد تصریح کرد: در حال حاضر با بیش از ۴۰ شرکت قرارداد منعقد شده و در این نمایشگاه ۱۲ شرکت از بهترین های کشور تولیدات خود را در معرض نمایش کارگزاران و کشاورزان هرمزگان گذاشته اند.
وی افزود: شرکت های حاضر دراین نمایشگاه شرکت های ، بهینه سازان خاک، فن آوری زیستی طبیعت گرا، کاوش گوگرد زرین، آدینه فارم خرم، بیو زر، کیان ارژن، ناربن افروز ایرانیان، شناسا دارومینا، حیدراسماعیلی ، تکسا و کیمیا اکسیر شرق و سایش پارت حضور دارند .‌
استاد اذعان کرد: این نمایشگاه برای اولین بار در هرمزگان و به عنوان آخرین استان از سراسرکشور تاکنون در سال جاری به صورت فصلی برگزارشده است.

۳ هزار و ۴۰۰ کارگزار در شبکه توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور فعال هستند 
مدیر بازرگانی و رابط عمومی و اموربین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این شرکت با پیشینه ۹۰ساله، حدود ۳ هزار و ۴۰۰ کارگزارفعال در شبکه توزیع دارد که باعث شده همه کشاورزان استان ها به یک کارگزار دسترسی داشته باشند.
حسین زمانی اظهار کرد: ۷۵ درصد کودهایی که توزیع می شود کود اوره، ۱۰درصد مربوط به تولیدکنندگان داخلی و ۱۵درصد آن نیز وارداتی است و در مجموع حدود ۳ میلیون تن در سال خواهد بود.
وی افزود: این همایش به صورت فصلی در همه استان های کشور برگزار می شود و شرکت های برتر محصولات و تولیدات خود را به کارگزاران و کشاورزان پیشرو و کارشناسان مروج و مدیران سازمان های استانی و شهرستانی معرفی می کنند.
مدیر بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: مقرر شده در سال ۹۸ به منظور حمایت از تولیدات داخلی کشور ۶۰ نمایشگاه با کیفیت بالا برگزار شود که تاکنون ۴۳نمایشگاه برپا شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.