حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا تویسرکانی روز یکشنبه در اجلاسیه ملی شهدای زن و زنان ایثارگر هرمزگان با اشاره به اینکه بانوان در جایگاه‌های مختلف نقش اول را دارند افزود: در این زمینه می‌توان از مادرانی با چند فرزند شهید در کشور یاد کرد که الگو و اسوه صبر و مقاومت هستند.

وی بیان کرد: در هرمزگان برای یکهزار و پانصد شهید کنگره برگزار شده که ۲۰۰هزار نفر از آنان شهدای دفاع مقدس هستند و اهداف بلندی داشتند که جان خود را تقدیم دفاع از میهن اسلامی کرده‌اند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: همانطور که در قرآن کریم اشاره شده شهید با تقدیم جان و شهادت خود به حیات ابدی می‌رسد و ضرر نمی‌کند زیرا شادترین انسان روی کره زمین در جوار خداوند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تویسرکانی خاطرنشان کرد: شهدا برای ارزش‌های اسلامی شهید شدند و اولین هدف آنان آزادی بوده است تا انسان‌ها از اسارت نجات پیدا کنند.

وی تصریح کرد: این انسان‌های پاک در راه آزادی از قید و بند هوا و هوس، تسلط بیگانگان، اسارت مستکبران و خرافات و افسانه‌ها به شهادت رسیدند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: به همین منظور نیز در بیانیه گام دوم انقلاب هم بر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی شامل، آزادی، معنویت، عدالت، استقلال، عقلانیت، برادری، اخلاق تاکید شده است.

اولین هدف انقلاب، آزادی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تویسرکانی اضافه کرد: اولین هدف انقلاب، آزادی است زیرا در مرکز ارزش‌ها قرار دارد و دشمنان سعی دارند آن را با هزار مکر و فریب و حیله سلب کنند.

وی افزود: استکبار، کشور را به جرم زندگی نکردن زیر بار ظلم به تحریم‌های دارویی، بهداشتی، غذایی و اقتصادی محکوم کرده‌اند زیرا ملتی هستیم که جانمان را برای داشتن آزادی فدا می‌کنیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: یک عده و جریانی در درون کشور بنام صلح، پیشرفت و رفاه به دنبال این هستند که این آزادی را از ملت ایران بگیرند و ثمره خون صدها هزار شهید را از بین ببرند ولی موفق نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تویسرکانی خطاب به خانواده‌های شاهد و ایثارگر زن در کنگره ملی یکهزار و پانصد شهید هرمزگان گفت: ملتی هستیم که در سایه آزادی به اخلاق، برادری، مهربانی و امنیت و پیشرفت دست پیدا خواهیم کرد و آینده‌ای بسیار درخشان در انتظار مردم ایران است.

به گفته وی: درچهل سال اول انقلاب، موفق به اجرای ۱۰درصد دین هم نشدیم و ۹۰درصد چیزی که اکنون در کشور اجرا می‌شود شامل، تبعیض، فساد، شهوت، خیانت، اختلاس، دزدی، بی‌کفایتی، رانت‌خواری، پارتی‌بازی غیراسلامی است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: هر جایی که عدالت، آزادی، اخلاق، پیشرفت، معنویت و رفاه را دیدید یعنی اینکه آنجا اسلام اجرا شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تویسرکانی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ و در برابر وحی الهی سه جریان نفاق، کفر و ایمانی شکل می‌گیرد که زنان نقش ویژه‌ای را در موفقیت جریان ایمانی داشتند.

وی با اشاره به تقسیم بندی جریان ایمانی به دو بخش، جهادی و غیرجهادی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب مردم را به سه گروه در جامعه شامل، انقلابیون، غیرانقلابی و ضدانقلابیون تقسیم کرده‌اند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: در این جریان‌ها، زنان نقش اول را دارند به گرونه‌ای که در قرآن هم به آن اشاره شده است.

درپایان این مراسم ضمن رونمایی از هفت کتاب در زمینه زندگینامه شهیدان و دفاع‌مقدس، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران زن، برنامه‌هایی شامل، مداحی، تئاتر، سرود و تصویرگری با شِن توسط هنرمند فاطمه عبادی اجرا شد.

اجلاسیه ملی شهدای زن و زنان ایثارگر هرمزگان در اولین روز از آغاز رسمی کنگره ملی یکهزار و پانصد شهید این استان، با حضور جمع زیادی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان زن و مرد در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد که با اجرای دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری بسیاری تا پنجم دی‌ماه جاری ادامه دارد.

در دومین و سومین روز از کنگره ملی یکهزار و پانصد شهید هرمزگان(دوم و سوم دی‌ماه امسال) اجلاسیه‌های دیگری شامل، شهدای دانش‌آموز، فرهنگیان، دانشجویان، روحانیان و دیگر شهدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.