حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های تبریز با وی با تاکید بر اینکه دانشجو نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد، نقش آفرینی دانشگاهیان در امور مختلف جامعه را تعیین کننده و مهم خواند.

وی اظهار داشت: با توجه به دیدگاه های عمقی و روشنگرانه دانشجویان به مسایل مختلف اعم از موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، باید این امور برای هر دانشجوی متعهد اهمیت داشته باشد و نسبت به آن بی تفاوتی نشان ندهد.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: در عین حال که دانشجویان باید به این قبیل مسایل اهمیت دهند، نباید نسبت به مسایل درسی و علمی و تحقیقاتی بی توجه بوده و لازم است همواره به مبانی دینی و اسلامی و البته آرمان های انقلاب اسلامی سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی حساسیت دانشجویان به مبانی اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی را موجب رشد معنوی دانشگاه و جامعه دانست.

آل هاشم پایبندی به تعلقات میهنی، معنوی، داشتن روحیه خدمت و آینده نگری، شجاعت، امید به آینده، اعتماد بنفس، باایمان بودن، پایبندب به تعلقات خانوادگی، مومن و متعهد به فرهنگ اسلامی، عدالت طلبی آزادگی و اندیشمندی را از شاخص های مهم دانشجوی تراز انقلاب اسلامی بیان کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام، تحقق عدالت و آزادی های مشروع شکل گرفت، یادآوری کرد: این انقلاب بر پایه حقوق اساسی مردم شکل گرفته و در ادامه آن، حرکت جامعه به سمت برپایی تمدن نوین اسلامی و تحقق انقلاب مهدوی صورت می گیرد.

امام جمعه تبریز ارتباط دانشجو با خدا، خود و خانواده را مهم برشمرد و افزود: تعامل با مردم، اشتغال دانش بنیان، مسئولیت های شهروندی و ارتباط با طبیعت از جمله نقش های اجتماعی و عمومی دانشجویان است.

آل هاشم ابراز امیدواری کرد دانشجویان با اهمیت دادن به پروژه های راهبردی و کاربردی در رشته های مختلف، کشور را به سوی توسعه و پیشرفت روزافزون رهنمون کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.