مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مریم کرامتی دانش آموز پایه دوازدهم تجربی ناحیه یک آموزش و پرورش بندرعباس با ارائه طرحی با عنوان «موتور الکتریکی با چرخش آهنربا» در این جشنواره درخشید.
 موسی دادی زاده سرخایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ابتدا ۵۶ اثر تحقیقاتی، علمی و پژوهشی دانش آموزان از ۲۲منطقه هرمزگان به مرحله استانی بیست ویکمین جشنواره جوان خوارزمی راه پیدا کرد.
وی بیان داشت: پس از داوری این مرحله، تعداد ۳۱ اثر پژوهشی به مرحله کشوری رفت وپس از ارزیابی صورت گرفته ۸اثر در مرحله نیمه نهایی کشوری پذیرفته شد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: مرحله پایانی جشنواره خوارزمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دفاع دانش آموزان از طرح های پژوهشی خود ادامه یافت که مریم کرامتی موفق به کسب جایگاه سوم رشته مکانیک در جشنواره جوان خوارزمی شد.
دادی زاده گفت: باتوجه به ملاک های ارائه شده در بخش داوری از جمله تولید صنعتی پژوهش ها و ثبت اختراع و غیره، هیچ یک از پژوهش های دانش آموزان در رشته مکانیک نتوانست جایگاه اول و دوم این جشنواره را کسب کنند.
در بخش دانش آموزی بیست ویکمین جشنواره جوان خوارزمی مرحله کشوری حدود سه هزار و۳۱ طرح از ۳۲ استان کشور مورد داوری قرار گرفت.
 مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست ویکمین جشنواره جوان خوارزمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مقامات کشوری در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در تهران برگزار شد و از مریم کرامتی دانش آموز برتر هرمزگانی نیز قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.