ملیحه اسلامی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تا این لحظه هیچ گونه گزارشی د خصوص پیدا شدن قرص در کیک دانش آموز ایلامی به این اداره کل ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت دانش آموزان بخشنامه فوری به تمامی مدارس ابلاغ شده است که مواد خوراکی که در مدارس توزیع می شود را از اماکن معتبر و همراه با مهر و فاکتور فروشنده تهیه کنند.

وی افزود: همچنین به مدیران و مربیان بهداشت نیز تاکید شده است نظارت لازم در این خصوص را داشته و هرگونه مورد مشکوک را به حراست این سازمان اطلاع دهند.

به گفته معاون آموزش و پرورش ایلام، به تمامی مدارس استان ابلاغ شده است که اطلاع رسانی و آگاهی لازم را به دانش آموزان داده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آنرا به اولیا مدرسه یا خانواده ها اطلاع بدهند.

در روزهای پایانی هفته گذشته، تصاویری از وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی تولید برخی کارخانجات ایرانی در استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان در فضای مجازی منتشر شد که بررسیهای صورت گرفته توسط نهادهای مسوول، واقعی بودن این گزارش‌ها را تایید کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این موضوع با تاکید بر اینکه گزارشات واصله به وزارت بهداشت مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی به هیچ عنوان به خط تولید این محصولات مربوط نیست، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از گزارشات مردمی در دو استان سیستان بلوچستان و هرمزگان، ‌مشخص شد این قرص‌ها پس از تولید و در مرحله‌ عرضه داخل کیک‌ها گذاشته شده‌ است. 

جهانپور با بیان اینکه هرگونه جاسازی قرص در این کیک‌ها پس از روند تولید اتفاق افتاده است، ‌اظهار کرد: طبق گزارشه‌ایی که به دست ما رسیده است و بررسی‌هایی که از شرکت‌های صنایع غذایی در این استان‌ها داشته‌ایم، ‌این قرص‌ها به هیچ عنوان در طی فرآیند تولید درون کیک‌ها گذاشته نشده است. 

به گزارش ایرنا، به گفته مسوولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ سندی که تایید کند این کیک‌ها در اندازه وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌اند وجود نداشته و بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشورمان و بازارهای صادراتی آن است.

برخی کانال ها و سایت های خبری در استان ایلام با انتشار عکس و فیلم مدعی پیدا شدن قرص در کیک یک دانش آموز شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.