فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار داشت: براساس تصویب دولت این اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل به ویژه به زمین‌های کشاورزی استان اختصاص یافت و در میان شهرستان‌هایی که بیشترین خسارت را دیده بودند، توزیع شد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری در هرمزگان، گفت: از دو سال پیش تاکنون اقدامات خوبی در راستای ایجاد زیرساخت‌های راه اندازی اتوبوس پرسرعت شهری (بی آر تی) در بندرعباس انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری این طرح به بهره برداری برسد.

همتی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا استفاده از حمل و نقل عمومی در هرمزگان و به ویژه در شهر بندرعباس افزایش یابد و ترافیک روان تری در شهرها داشته باشیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای توسعه حمل و نقل هوایی در هرمزگان، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر پنج روز در هفته پرواز از بندرعباس به جزیره ابوموسی به صورت رفت و برگشت برقرار است و تردد دریایی نیز به این جزیره انجام می شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: همچنین پیگیری‌های گسترده‌ای برای راه‌اندازی پرواز جاسک به تهران به صورت رفت و برگشت انجام شد و با تامین منابع مالی به زودی دو پرواز در هفته در این مسیر انجام خواهد شد که اقدام بسیار مهمی در راستای توسعه سواحل مکران است.

همتی در این نشست اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به صدا و سیما در راستای فرهنگ سازی و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی براساس احکام دائمی قانون برنامه‌های توسعه کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اعتبارات زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی استان برای تولید برنامه های مناسب توزیع می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.