شیرو داوری یادگار علی و آمنه ۳۰شهریور ۱۳۴۷ در محله بند ملا روستای سنگ‌آباد شهرستان رودان به دنیا آمد.
او توانست تحصیلات ابتداییش را تا پنجم ابتدایی دنبال کند اما به دلیل فقر مالی بازماند اما در کار کشاورزی همپای خانواده‌اش بود.
این نوجوان نماز و روزه‌اش را فراموش نمی‌کرد و استواری‌اش را با نماز و روزه محک می‌زد.
با آغاز جنگ تحمیلی ۷ آبان سال ۶۵ با گذراندن دوره‌های آموزشی بسیج خود را به جبهه خوزستان رساند و در لشکر ۴۱ ثارالله در کنار سایر رزمندگان ۲ ماه در جبهه به دفاع مشغول شد.
برادرش که در تیپ امیرالمومنین(ع) به عوان سرباز در جبهه حضور داشت، به طور ناگهانی متوجه حضور شیرو در جبهه می‌شود و از او می‌خواهد کنار پدر و مادرش باشد اما شیرو به دلیل عشق و علاقه به حضور در جبهه قبول نمی‌کند.
این نوجوان سنگ‌آبادی مدتی بعد به منطقه شلمچه اعزام شد و سرانجام درحالی که تازه ۱۸ سال از عمرش سپرس شده بود، در کنار شهید دمشهری در عملیات کربلای پنج هردوباهم آسمانی شدند.
در بخشی از وصیت‌نامه شهید شیرو داوری آمده است: خواهش من این است دست از امام(راحل) برندارید که راه امام راه اسلام است.
وی توصیه کرده است: خانواده شهدا را فراموش نکنید و سوم دعا برای اسیران و پیروزی رزمندگان تا نابود کفر جهانی و منافقان و مرگ بر آمریکا فراموش نشود.
این شهید افزوده است: چهارم دعاهای کمیل و توسل و ندبه را هرگز ترک نکنید.
شهید داوری هم‌چنین خطاب به خانواده‌اش بیان داشته است: پدر و مادر من بر خود واجب دانستم و به عنوان یک تکلیف و مسوولیت پا به جبهه نهادم تا بتوانم بارزم و حتی باخونم خدمت کوچکی به اسلام بکنم.
 شهیدان احمد دیداری، عبدالله داوری، عیسی داوری، غلام داوری، یعقوب ابراهیم‌نژاد، علی شریفی، علی عباسی دم شهری، صفرغلامپور، حسین سالاری، مهرداد نجفی، هوشنگ سهرابی، حاجی داوری و عیسی سلیمانی از شهیدان جنگ تحمیلی شهرستان رودان هستند. شهیدان عیسی و حاجی داوری هردو برادر هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.