علیرضا صفا ایسینی روز چهارشنبه در گفت و گوبا ایرنا افزود: این اقدام در راستای رفاه وآسایش مردم این روستا بوده که از خسارت های احتمالی ناشی از زلزله که در ساعت ۱۱ و۶ دقیقه امروز رخ داد، درامان باشند. 

وی ادامه داد: تا این لحظه خسارت جانی از دو زلزله زده رودبار کنچی بستک و دسته جیهون بندر خمیر گزارش نشده ولی برای اطمینان بیشتر نیروهای امدادی اعم از علوم پزشکی و هلال احمر برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شده اند.

وی یاد آور شد: زلزله امروز درعمق ۱۶ کیلومتری زمین  و ۲۷ و ۲۳ شمالی و ۵۵ و۱۱ شرقی ۴۰ کیلومتری رویدر، هرمزگان ۵۶ کیلومتری بندر خمیر، هرمزگان ۶۳ کیلومتری کوخرد، هرمزگان در رخ داد و هم اکنون در روستای دسته جیهون بندر خمیر در حال برآورد خسارت بوده که درصورت نیاز برای این اهالی هم چادر اسکان نصب می شود.

 مدیرکل مدکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: زلزله امروز در کوههای اطراف این روستاها رخ داد و گرد وخاک زیادی به همراه داشت واین موجب وحشت بیشتر مردم شد ولی جای نگرانی نیست زیرا طبیعت زلزله وقوع حوادث پس از خود از جمله بهم خوردن کوه و ایجاد گرد وغبار است.

صفا ایسینی اصافه کرد: از سازمانهای آب و برق  هرمزگان خواسته شده نیروهای امدادی آنها در محل حضور داشته باشند که هرگونه خطر و قطعی از ناحیه آب و برق رفع کنند تا مردم در مضیقه نباشند.

هرمزگان و ازجمله  بستک و بندر خمیر کانون زلزله در کشور است که همواره برای مقابله با حوادث احتمالی نیروهای امداد ونجات به صورت آماده باش هستند  ودرجریان این زلزله هم درحال برآورد خسارت احتمالی می باشند.

 نگاهی به زلزله های ماه جاری در هرمزگان

در ۱۳ آبان ماه جاری زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۴.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳ و ۴۸ دقیقه و ۳۹ ثانیه بامداد دوشنبه حوالی جزیره بوموسی در خلیج فارس را لرزاند.

همچنین دو زمین لرزه‌ به بزرگی چهار و چهار و یک دهم ریشتر هشتم آبان ماه جاری منطقه رویدر در غرب استان هرمزگان را لرزاند که طبق اعلام مدیریت بحران استانداری، خسارتی از این زمین لرزه‌ها گزارش نشده است.

دوم آبان ماه جاری نیز زلزله ای به بزرگی ۴و ۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و۴۵ دقیقه و ۱ ثانیه رویدر در استان هرمزگان را لرزاند که از پس لرزه‌های زمین لرزه ۵ و ۶ دهم ریشتری کوخرد شهرستان بستک بود.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه و ۵۰ ثانیه ۲۹ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۴۷ کیلومتری کوخرد، ۵۰ کیلومتری کنگ و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه ثبت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.