مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: جهاد نصر متولی آب رسانی به نهال های کاشته شده در کانون ریزگرد ها است و تا کنون اقدامی انجام نداده و این نهال ها در حال خشک شدن هستند؛ این بیت المال است و جهاد نصر باید پاسخگو باشد

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده دوشنبه ۲۷ خردادماه در جلسه بررسی و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص نیاز به راهکارها و اقدامات لازم در راستای حل مشکلات عرصه های ریزگرد در سطح استان خوزستان، اظهار کرد: پس از سیل این سومین جلسه کانون ریزگردها با موضوع معارضین است، نهال ها در حال خشک شدن هستند؛ لذا  اهمال کاری از ناحیه هیچ نهادی پذیرفته نیست و با این مسئله برخورد می کنیم.

وی افزود: مساله یک پروژه ملی و بیت المال است که باید به خوبی مدیریت شود. جهاد نصر متولی تامین آب در عرصه های ریزگرد در حوزه های آب اندازی ، آب نهالها و مراتع و حفظ ذخیره های مرتع و قرنطینه ای و مراقبت است.

حاجی زاده با انتقاد از اینکه جهاد نصر تا کنون آبی برای تغذیه نهال ها تهیه نکرده است، تصریح کرد: جهاد نصر باید پاسخ گو باشد، 30 هزار هکتار عرصه ریزگرد نیازمند آب است و اگر آب جنوب شرق و کانال کوت امیر نبود تا کنون خشک شده بود.

وی با تاکید این نکته که پروزه نهال کاری باید  به سرانجام برسد، خاطرنشان کرد: باران امسال عوارضی مانند افزایش تبخیر و افزایش دما داشت که منجر به خشک شدن سریع خاک شد که ممکن است کانون های جدید ایجاد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاده به اینکه سیلاب به خیلی از کانون های ریزگرد به دلیل توپوگرافی زمین وارد نشده و خشک است، عنوان کرد: سطح عرصه های ریزگرد از سیلاب بالاتر بوده  و آب به آنها نرسیده است.

حاجی زاده با بیان اینکه اگر پروژه نهال کاری مهم نبود مقام معظم رهبری ورود نمیکرد، بیان کرد: تامین اعتباری از صندوق توسعه ملی و مصوبه ۲۶ فروردین ۹۶دولت  به عنوان مهمترین مصدبه گواه این نکته است.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی فکر می کنند کار در عرصه های ریزگرد به پایان رسیده است، گفت: این گونه نیست و کار باید همچنان ادامه یابد و انتظار ما از جهاد نصر، منابع طبیعی و سازمان آب و برق این است که همکاری ها را مضاعف کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: منابع طبیعی باید 2 میلیارد تومان اعتباری برای اورهال کردن پمپ های آب به شرکت آب جنوب شرق اختصاص دهد، همچنین مشکل جاده شریف آباد  شهرستان کارون نیز باید هر چه سریعتر حل شود و برق ایستگاه پمپماژ کانال پور شریفی وصل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.