فرماندار سلماس از تخریب کامل 7 منزل روستایی دراثر سیل دیروز این شهرستان خبر داد.

مرتضی اصغری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به آمار تلفات سیل دیروز سلماس گفت: عصر دیروز بارش شدید تگرگ به میزان 50مترمکعب در ثانیه سبب وقوع سیل شدید در 9 روستای شهرستان سلماس شد .

اصغری بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه انجام شده توسط اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و هماهنگی مطلوب بین نیروهای عمل کننده در سیل، تلفات جانی نداشتیم و فقط 5 مصدوم در اثر سیل به بیمارتان اعزام شدند که از این تعداد فقط یک نفر بستری شده و بقیه مصدومین مداوا و مرخص شده اند.

وی افزود: این سیل موجب وارد آمدن خسارات زیاد به زمین های کشاورزی، تلفات احشام و دام های روستاییان و نیز خسارت جدی به 20 واحد مسکونی روستایی از جمله تخریب کامل 7 منزل مسکونی در این روستاها شده است.

رییس ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سلماس تصریح کرد: برق و راه ارتباطی دو روستای سیل زده قطع می باشد و راه روستایی یکی ازروستاها بازگشایی شده و نیروهای راهداری و خدماتی و اداره برق در حال تلاش برای بازگشایی مسیرهای ارتباطی و تامین برق روستاها هستند.

اصغری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ساعات اولیه وقوع سیل تمامی امکانات و ماشین آلات شهرستان به همراه نیروهای خدماتی وارد صحنه شدند و چادرهای اسکان اضطراری به همراه اقلام امدادی و زیستی موردنیاز خانوارهای روستایی تامین شده است و امیدواریم به زودی زندگی مردم را به حالت عادی برگردانیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.