معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری هرمزگان شامگاه یکشنبه در همایش پدافند غیرعامل در بندرعباس بیان داشت: باید در ارائه خدمات، صحبت کردن و پاسخگویی به مردم نهایت دقت را برای جلب رضایت حداکثری انجام داد زیرا بزرگترین و خطرناک ترین آفند غیرعامل نارضایتی مردم است.

سعید ناجی بیان داشت: برخی امروز با استفاده از تریبون‌های مختلف سعی بر تخریب و زیر سوال بردن خدمات دولت دارند که آنها باید بدانند که تخریب و زیر سوال بردن غیر منطقی خدمات دولت، زیر سوال بردن مجموعه نظام است.

وی اضافه کرد: هماهنگی و همدلی تمامی مجموعه نظام موجب رضایت مردم و در نتیجه پدافند غیرعامل قوی و مستحکم می‌شود که هیچ چیزی نمی تواند در آن نفوذ کند.

این مقام مسوول تاکید کرد: نباید با هدف سیاسی و با تهمت و افترا مردم را نسبت به تلاش‌های دولت در راستای ارایه خدمات ناامید کرد زیرا نگاه مردم به دولت و عملکرد آن است و ناامیدی مردم از دولت موجب ناامیدی آنها از مجموعه نظام می‌شود.

ناجی تصریح کرد: زمانی که افراد برای اهداف سیاسی خود اقدامات بزرگی بر علیه یکی از مجموعه‌های نظام یعنی دولت،انجام می‌دهند این حرکت‌ها تبدیل به آفند غیرعامل می‌شوند که خنثی کردن آنها بسیار سخت و انرژی بر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر ضرورت شناخت جامعه و افزایش مشارکت مردمی در پدافند غیرعامل، گفت: گفتمان‌سازی پدافند غیرعامل به‌ منظور افزایش شناخت و مشارکت مردم در بخش‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسوول ابراز داشت: وقتی مردم با مفهوم حقیقی پدافند غیرعامل آشنا شوند موضع مرتبط با آن را به نحو احسن دنبال می‌کنند و ما می‌توانیم به مفاهیم پدافند غیرعامل جامه عمل بپوشانیم.

ناجی با اشاره به موقعیت ویژه و راهبردی هرمزگان و اهمیت پدافند غیرعامل در آن، گفت: این استان یک استان استراتژیک است و باید در هر شرایطی بهترین کارکرد خود را داشته باشد چون دارایی‌های حیاتی کشور را در خود جای داده و باید از آنها به بهترین شیوه حفاظت شود.

هشتم آبان ۱۳۸۲ سال‌روز فرمان رهبرمعظم انقلاب در ارتباط با تشکیل پدافند غیرعامل در کشور است و در تقویم جمهوری اسلامی هشتم تا ۱۴ آبان هفته پدافندغیرعامل نام‌گذاری شده است و شعار امسال این هفته «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» تعیین شده است.

در پدافند غیر عامل جهت مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن بدون استفاده از تسلیحات تهاجمی یا دفاعی و با استفاده از مجموعه ای از اقدام ها و تمهیدات تدافعی، موجب کاهش آسیب پذیری تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.