به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز در کنار ابلاغ رسالت الهی خویش، به تربیت نیروی انسانی برای جامعه اسلامی پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: هرکدام از نهادهای فرهنگی و دستگاههای اجرایی باید به اندازه ظرفیت ها، امکانات، دغدغه ها و همت خودشان، برای برداشتن گام های مثبت و موثر در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به تربیت نیروی انسانی بپردازند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه 97 در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تاکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.

** نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب را باید به خوبی درک کرده و برای اجرای توصیه های آن تلاش کنیم، اظهار داشت: خطاب این بیانیه آحاد جامعه بوده و همه مردم و مسئولان برای اجرای آن باید پای کار باشند و قم در این راستا، پیشگام و برای دیگر استانها الگو و نمونه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه «رونق تولید» در پیشرفت همه جانبه کشورمان، خاطرنشان کرد: مشکلات و موانع تولید کاملا مشخص است و باید برنامه ریزی درست و عملیاتی برای رونق تولید تدوین و تبیین شود و برگزاری همایش ها با توجه به وضع معیشتی مردم به صلاح نیست.

** قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به راهپیمایی مردم بعد از نماز جمعه این هفته در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ائمه جمعه سراسر کشور نماز جمعه این هفته را با لباس سپاه اقامه خواهند کرد.
نصرت الله لطفی در ادامه گفت: باید تلاش ‌کنیم ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب را تشکیل داده و با ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها و منسجم‌سازی برنامه‌ها به اهداف مورد نظر بیانیه برسیم.
در پایان این جلسه از «محمد عرب» مشاور سابق استاندار قم به عنوان پدر بزرگوار شهید و جانباز سرافراز دفاع مقدس که افتخار پوشیدن لباس سپاه پاسداران انقلاب را داشته و در پست های گوناگون اجرایی حضوری فعال و موثر داشته است، با اهدای لوح تقدیر شد.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.