به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور امروز یکشنبه در هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اظهار داشت: اجرای دقیق بیانیه گام دوم انقلاب باعث ورود نظام اسلامی به مرحله خودسازی، ایجاد دولت اسلامی و در نهایت تمدن سازی می شود.
وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب توجه زیادی به مسایل فرهنگی شده است، عنوان کرد: زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه ای در گرو توجه به مسائل و مقوله های فرهنگی است.
جمالی پور ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب در آغاز دهه پنجم انقلاب با توجهی که در آن به مسایل فرهنگی و اجتماعی شده است، چراغ راه و مسیر خوبی برای توسعه پایدار کشور محسوب می شود.
وی با بیان اینکه مشکلات کنونی جامعه با فرهنگ سازی حل می شود، ابزار کرد: بی توجهی جامعه نسبت به مقوله تحول و توسعه امور فرهنگی موجب بروز گرفتاری ها و مشکلات جدی در جامعه می شود.
جمالی پور اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب علاوه بر تاکید و توجه به جوانان، نسبت به ثبات و امنیت، ایجاد زیر ساخت های حضور و مشارکت های مردمی و تحلیل سیاسی مردم نیز توجه شده است.
فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: نخبگان کشور باید در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب به صورت علمی و کاربردی نگاه کرده و به لایحه های فکری و فرهنگی آن توجه ویژه ای داشته باشند.
جمالی پور با بیان اینکه فرهنگ، زیر بنای توسعه است، افزود: جامعه بدون فرهنگ هرگز موفق نمی شود و تمامی دستگاه های دولتی این شهرستان باید به این مقوله خاص توجه کنند.
وی در پایان به مصوبات جلسه اشاره کرد و گفت: شکل گیری شورای فرهنگی محلات و روستاها و تصویب تقویم مناسبتی شهرستان ری در سال 98 از مصوبات جلسه بوده که باید به آنها توجه وعملی شود.
هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری امروز یکشنبه با حضور حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از روسای ادارات و دستگاه های دولتی شهرستان ری در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 20 برگزار شد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت در جنوب استان تهران واقع شده است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.