رییس مرکز خدمات اجتماعی ومراقبت بعد از خروج زندان‌های هرمزگان گفت: تاکنون ۱۲ مددجو برای دریافت تسهیلات با میانگین پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
نوید قنواتی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: طرح‌های اشتغالزایی مددجویان دربخش‌های کشاورزی، دام‌پروری، صیادی ومشاغل خدماتی است.
وی بیان داشت: تسهیلات اشتغال به مددجویانی داده می‌شود که  گواهی نامه مهارت‌های شغلی دارند و از زندان نیز آزاد شده‌اند.
رییس مرکز خدمات اجتماعی ومراقبت بعد از خروج زندان‌های هرمزگان، هدف از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان را توانمندسازی آنان و پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد.
قنواتی یادآورشد: حدود ۳ هزار مددجو از خدمات مشاوره‌ای، حمایتی و فرهنگی مرکز خدمات اجتماعی ومراقبت بعد از خروج زندان‌های هرمزگان استفاده می‌کنند.

اختصاص ۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به خانواده زندانیان
مدیرکل زندانهای هرمزگان نیز از اختصاص ۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی دربخش صنایع دستی وفنی وحرفه ای به خانواده زندانیان این استان خبر داد.
علی استادی افزود: سقف این تسهیلات برای مشاغل صنایع دستی ۷۰ میلیون ریال و فنی وحرفه ای ۳۰۰ میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه(بدون بهره) است وتاکنون ۲۳ خانواده زندانی برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند.
مدیرکل زندانهای هرمزگان گفت: حمایت از خانواده زندانیان نیازمند، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و نیاز است سایر دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی نیز به این خانواده‌ها کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.