به گزارش ایرنا، جهانگیر شاهمرادی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال البرز افزود: ۷۰ درصد افرادی که برای اولین بار وارد زندان میشوند فاقد تخصص و مهارت میباشند که با آموزش حرفه‌ای میتوان تغییر مسیر مثبتی در زندگی آنها ایجاد کرد. 

وی ادامه داد: طی نیمه نخست امسال ۷۲۴ نفر در زندان‌های البرز آموزش فرا گرفتهاند و باید در کنار آموزش عالی، مهارت آموزی نیز صورت گیرد تا فارغالتحصیلان بتوانند در کنار آموزش تئوری و نظری به صورت عملی مهارت کسب کنند.

شاهمرادی گفت: فرهنگ و تفکر کارآفرینی باید نهادینه شود و جوانان با بهره‌گیری از تخصص، اقدام به خوداشتغالی کنند و در این زمینه  دولت نیز با حمایت از تولید و اشتغال تمام توان خود را بکار خواهد برد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به آموزش‌های مهارتی صورت گرفته در سال گذشته افزود: ۶۷ هزار نفر با تحصیلات دکتری در سال ۹۷ از آموزش‌های فنی و حرفهای در سراسر کشور استفاده کرده‌اند که این نشان دهنده اهمیت مهارت آموزی در ایجاد اشتغال است و اکنون هفت مرکز فنی و حرفه ای در جوار دانشگاهها  در استان البرز مستقر هستند.
شاهمرادی با اشاره به اعتبار آموزش فنی و حرفه ای افزود: متاسفانه سهم سازمان فنی و حرفه ای ۱.۶ درصد از اعتبار آموزش کشور را به خود اختصاص داده  که نیاز به تجدید نظر دارد.
وی اظهار داشت: رشد و توسعه مهارت آموزی نه تنها میتواند اشتغال استان را افزایش دهد بلکه در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت اقتصاد خانواده نیز موثر است.

در استان البرز چهار زندان وجود دارد.

۸۰۲۹/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.