استاندار هرمزگان در جریان بازدید از روند اجرای این طرح مهم اظهار داشت: انتقال آب از این آب شیرین کن از پروژه‌های بسیار مهم و راهبردی برای تامین آب پایدار در شهر بندرعباس محسوب می‌شود و یک زیرساخت و کار اساسی برای این شهر است.

فریدون همتی روز جمعه بیان داشت: هزینه اجرای این طرح بر قیمت خرید تضمینی آب از این آب شیرین‌کن اضافه می‌شود و وزارت نیرو نیز در این راستا همکاری لازم را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح کمک می کند تا آب تولیدی از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس نیز به شهر بندرعباس منتقل شود و با این اقدامات مهم برنامه تامین کامل آب شرب بندرعباس از طریق آب شیرین کن‌ها اجرایی می شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در نظر داریم آب شرب شهرستان بندرخمیر را نیز از طریق این آب شیرین‌کن‌ها تامین کنیم تا دیگر برای آب شرب شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر نیازی به استفاده از آب سدهای شرق هرمزگان نباشد.

کلان شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در جنوب ایران از جمله مناطق درگیر با بحران کم آبی می باشد که در سالهای اخیر طرح های مختلفی برای مدیریت این بحران اجرا شده که از جمله آنها پروژه آب شیرینکن است.

مرحله نخست این آب شیرینکن به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب آذرماه پارسال با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

ظرفیت کامل آب شیرینکن بندرعباس ۱۰۰هزار مترمکعب است که با بهره برداری از مرحله اول آن ۸۵ هزار نفر از مردم بندرعباس از آب آشامیدنی بهره مند شدند.

در سایت آب شیرینکن بندرعباس، آب شور خلیج فارس از طریق فرآیند مدرن اسمز معکوس (Reverse Osmosis) نمک زدائی می شود.

در حال حاضر ۱۷ سایت آب شیرینکن با سرمایه گذاری ۱۱هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و حجم آب تولیدی ۶۲ مترمکعب در شبانه روز در هرمزگان اجرا شده که در کشور بی نظیر است.

در حال حاضر ظرفیت در مدار بهره برداری آب شیرینکن بندرعباس ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که براساس برنامه پیش بینی شده تا پایان مهرماه امسال به ۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش می یابد. .

طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ، تا پایان امسال نیز ۶۰ هزار متر مکعب از ظرفیت این آب شیرین کن وارد مدار بهره برداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.