به گزارش ایرنا فردوس کریمی دوشنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز ادامه داد: سال گذشته با اختصاص اعتبارات مالی، حدود 91 کیلومتر از فرسودگی شبکه آب اهواز اصلاح شد و در ماموریت سه ساله باید با یکهزار و 800 میلیارد ریالی که تزریق می شود 25 درصد از این 61 درصد فرسودگی را ترمیم کنیم.
وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز به شهرهای اهواز، شیبان، ویس، ملاثانی، حمیدیه، رامین و شیرین شهر با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 400 هزار نفر خدمات ارائه می دهد.
کریمی با اشاره به برداشت 677 هزار مترمکعب آب در شبانه روز خاطر نشان کرد: 60 درصد آب شرب اهواز از طرح آبرسانی غدیر، 30 درصد کارون و 10 درصد از آب حیات شوشتر تامین می شود.
وی با اشاره به افزایش کیفیت آب شرب اهواز عنوان کرد: تلاش شده تا سهم آب شرب اهواز از طرح آبرسانی غدیر افزایش یابد زیرا دارای کیفیت بالاتری است.
مدیرعامل آبفا اهواز درخصوص فاضلاب این شهر نیز یادآور شد: در شبانه روز حدود 300 هزار مترمکعب فاضلاب تولید می شود، تصفیه خانه غرب اهواز روزانه 35هزار مترمکعب از این فاضلاب را تصفیه می کند.
وی ادامه داد: تصفیه خانه شرق اهواز نیز با ظرفیت تصفیه 112 هزار مترمکعب فاضلاب رد شبانه روز امروز وارد مدار شد، باتوجه به مشکلات زیست محیطی، آلودگی رودخانه کارون و مشکلات بهداشتی مردم تلاش شد تا این تصفیه خانه باوجود تمام فراز و نشیب ها تکمیل شود.
کریمی با اشاره به اینکه 33 ایستگاه پمپاز باقی مانده از طرح جامع از طریق فاینانسور خارجی اجرا می شود، گفت: پیمانکار خارجی ساخت تصفیه خانه غرب اهواز نیز مشخص شده و منتظر اعلام نهایی شرکت خارجی هستیم، این تصفیه خانه که 100 هزار مترمکعب ظرفیت دارد قرار است با 400 میلیارد ریال هزینه ساخته شود.
تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز بزرگ ترین پروژه به روش SBR خاورمیانه و سومین تصفیه خانه به همان روش در جهان است که در صورت بهره برداری توانتصفیه 112هزار متر مکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد.
سیستم تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه به روش SBR یا همان راکتور ناپیوسته متوالی است،یک فرایند هوازی تصفیه فاضلاب برای اصلاح کیفیت فاضلاب است که آسیب به محیط زیست و اکوسیستم را به حداقل می رساند.
معاون اول رییس جمهوری روز دوشنبه از طریق فرودگاه آبادان وارد استان خوزستان شدتا چند طرح مهم عمرانی در این استان را افتتاح کند.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.