مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: ۳۲ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۶۳ تن مربوط به کالای غیرنفتی با افزایش ۶.۵ درصد و ۱۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تن نیز فرآورده نفتی با افزایش سه دهم درصد است.

 الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه درتشریح عملکرد ۶ ماهه بنادرهرمزگان درجمع خبرنگاران افزود: دراین مدت ۲۰ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۲۹۱ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۱ درصد از بنادر تجاری استان صادر شد.

 وی بیان داشت: همچنین از ابتدای سالجاری تاپایان شهریورماه امسال، ۴ میلیون و ۹۶ هزار و ۲۰۴ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۶.۴ درصد کابوتاژ(کران بری)، ۴ میلیون و ۲۵ هزار و ۳۱۸ تن با افزایش ۱۶ درصد وارد، یک میلیون و ۷۸۸ هزار و ۷۰۷ تن با افزایش ۲۱ درصد ترانشیپ و یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۷۸۶ تن با افزایش ۸۳ درصد نیز ترانزیت شده است.

صادرات ۶ میلیون تن فرآورده نفتی از بنادرهرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآورشد: در این مدت همچنین۶ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۱۶ تن فرآورده نفتی از بنادر استان به خارج از کشور صادر شد.

عفیفی پور گفت: در ۶ماهه نخست امسال ۴۴ هزار و ۷۲۳ تن فرآورده نفتی با افزایش ۸۳ درصدی ترانزیت و ۱۰میلیون و ۶۵۵ هزار و ۲۷۸ تن با افزایش ۱۱.۶ درصد کابوتاژشد.

وی بیان داشت: «بنزین»، «روغن‌ پایه»، «فورفورال»، «قیر»، «کاندنسیت»، «نفت گاز»، «نفت کوره»، «نفت خام» و «هیدروکربن» از فرآورده‌های نفتی تخلیه وبارگیری شده درمدت ۶ ماهه امسال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآورشد: درنیمه نخست امسال، ۸۰۸ هزار و   ۹۱۶تی. ای. یو (TEU) کانتینر در بنادر بازرگانی استان تخلیه وبارگیری شد.

پهلوگیری ۳۸ هزار فروند شناور دربنادرهرمزگان

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان از پهلوگیری ۳۸ هزار و ۴۶۲ فروند شناور از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه امسال دربنادر استان خبر داد.

عفیفی پور گفت: ۲ هزار و ۵۵۱ فروند از این شناورها بالای هزار تن و ۳۵ هزار و ۹۱۱ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

وی با اشاره به جایگاه کلیدی هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران گفت: در مدت ۶ ماه نخست امسال ۹ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۷۴۹نفر _ سفر در پایانه‌های دریایی این استان به ثبت رسید که نشان از افزایش ۷.۷ درصدی دراین بخش است.

۷۱۹۵/۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.