مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: این ۲ کتابخانه سیار روستایی از محل اعتبارات شهرستان بندرعباس خریداری شده و از این پس به همراه ۲ مربی در خدمت کودکان فین و ۲۰ منطقه از روستاها و حاشیه‌های شهر بندرعباس قرار می‌گیرد.

ناهید سلیمانی احمدی افزود: در حال حاضر ۱۵ کتابخانه ثابت، ۲ کتابخانه پستی(بندرعباس و میناب) وجود دارد که با افزوده شدن۲ کتابخانه سیار، تعداد کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان به ۱۹ باب کتابخانه افزایش می‌یابد.

پارک ویژه کودک و نوجوان نیاز جدی کودکان

سلیمانی احمدی گفت: کارکنان کتابخانه سیار با حضور در جمع کودکان روستاها، علاوه بر امانت دادن کتاب به اجرای فعالیت‌هایی از جمله روخوانی کتاب، شعرخوانی، قصه گویی، کاردستی  و اجرای بازی‌های بومی و محلی می‌پردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش مسوولان استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان برای اختصاص بودجه جهت تجهیز مرکز علوم و کتابخانه‌های سیار روستایی در ۲ ساله اخیر، خواستار اختصاص ردیف بودجه در شورای برنامه‌ریزی استان برای ساخت پارک اختصاصی کودک و نوجوان در شهربندرعباس شد.

دبیر هفته ملی کودک هرمزگان، راه‌اندازی این پارک را یکی از نیازهای جدی کودکان و نوجوانان دانست و بیان داشت: حوزه کودک و نوجوان از جمله زمینه‌های کاری است که تمامی ارگان‌های فرهنگی و اجرایی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سلیمانی احمدی ادامه داد: کانون از امکان و ظرفیت‌های مناسبی برای شکوفایی استعدادهای کودکان برخوردار است و ایجاد فضای علمی متناسب با ظرفیت‌های استان هرمزگان می‌تواند زمینه‌ساز رشد فکری و خلاقیت‌های بهتر در کودکان شود.

کتابخانه سیار روستایی موجب پرورش انگیزه‌ها می‌شود

احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز  راه اندازی کتابخانه سیار را حرکتی علمی و اثرگذار در حوزه کودکان دانست که زمینه ساز پرورش استعدادها خواهد شد.

وی افزود: ایجاد این کتابخانه‌ها یکی از راهکارهای مهم در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و خانواده‌ها است و در این راستا همه اشخاص حقوقی و حقیقی باید صادقانه و بی‌منت همراه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ابرازداشت: نیازهای فرهنگی و آموزشی در روستاها زیاد است اما همین کمک‌های فرهنگی باعث انگیزه بیشتر در کودکان و خانواده‌ها می‌شود و همه باید در این زمینه تلاش کنند.

ایجاد فضاهای فیزیکی برای کودکان طراحی خلاقانه می‌خواهد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان نیز با بیان اینکه راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی تأثیر به‌سزایی در بالا رفتن سرانه مطالعه دارد، گفت: در حوزه تجهیزات کانون پرورش فکری کودکان کمتر استانی مثل هرمزگان وارد شده است.

صالح دریانورد با اشاره به اثرگذاری و کارکردهای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در خانواده‌ها افزود: تنها ایجاد فضاهای فیزیکی مانند پارک کودک کافی نیست این فضاها باید با نوآورانه و خلاقانه طراحی شود.

هفته ملی کودک در هرمزگان با افتتاح ۲ کتابخانه سیار روستایی(بندرعباس و فین) در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان همراه بود.

ایجاد کارگاه‌های جواهرسازی، صنایع دستی، سفال، شاهنامه خوانی هانیه انوچ عضو شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان بندرعباس از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

۱۳ تا ۱۹ مهرماه هفته ملی کودک است که امسال با شعار «آینده را باید ساخت» برگزار می شود.  

در  این هفته ویژه برنامه‌های مختلفی در بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان برگزار می‌شود.

شکوفه‌های لبخند (دیدار با کودکان در بیمارستان)، نجوای زمین (برگزاری نشست یا کارگاه علمی با اداره کل حفاظت از محیط زیست)، پیک امید(اجرای ویژه برنامه برای کودکان روستایی در زمینه کتابخانه سیار و مکاتبه‌ای)، ترانه امید(اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت) و پیوند (اجرای برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه) از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک در بندرعباس است.

 ویژه‌برنامه‌های ترنم باران(کارگاه فرزندپروری ویژه والدین در مرکز شماره  با ۴)، گنجینه‌های روشن(نمایشگاه دستاوردهای مراکز)، شکوه رویش(ویژه برنامه افتتاح مراکز سیار)، آوای امواج(ویژه برنامه قصه‌گویی و اعزام قصه‌گو)، برگزاری نشست با هنرمندان، اکران فیلم به مدت دو روز در مدارس حاشیه یا مجتمع و ویژه برنامه پویش هم‌افزایی مربیان خلاق در پارک ساحلی غدیر بندرعباس از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

۹۸۸۷/۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.