مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان روز شنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه متشکل از آثار ادبی و هنری کودکان و نوجوانان استان شامل نقاشی، سفالگری، کاردستی، ادبی، عروسک سازی، خوشنویسی و اوریگامی است.

 سهیلا شیخی اظهار داشت: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج با خلق آثار هنری فرصتی را برای برگزاری یک نمایشگاه از کارهای دستی خود ایجاد کردند که در هفته ملی کودک پذیرای علاقه مندان باشند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه  با هدف تشویق اعضا در پیش‌برد اهداف کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز، تشویق و ترغیب اعضای هنرمند در کانون، رشد اعتماد به نفس اعضا، به نمایش گذاشتن حاصل تلاش اعضای پرورش یافته در مراکز و برای تشویق و رشد خلاقیت و توانمندی کودکان و نوجوانان، معرفی فعالیت‌های کانون به بازدید کنندگان برپا شده است.

شیخی یادآورشد: ۳۰۰ اثر فرهنگی، هنری و ادبی در این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ و بعد از ظهرها  ساعت ۱۵ تا ۱۷ از ۱۳ تا ۱۹ مهر پذیرای علاقه مندان است.

‌وی در خصوص دیگر برنامه های این هفته گفت: در این هفته ۴۰ برنامه مختلف فرهنگی و هنری در استان برگزار می شود که مهمترین آنها شامل ارائه فعالیت های مختلف کانون در قالب نمایشگاه در خانه کرد سنندج است.

شیخی اظهار داشت: دیگر برنامه ها شامل اجرای برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه، فضاسازی مراکز فرهنگی هنری کانون استان، دعوت از مهدها، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهرستان‌های، حضور و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری یک روز با کودکان روستا، برگزاری ایستگاه نقاشی گروهی در پارک شهرستان ها، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز کانون کردستان و برگزاری جشن بادبادکها در یکی از روستاهای مریوان از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: اجرای بازی‌های بومی و محلی، معرفی شغل خبرنگاری برای اعضا و دانش آموزان، تقدیر از برگزیدگانی که در جشنواره های بین المللی مقام آوردند، نشست و بازدید اعضا نوجوان مراکز کانون سنندج از دفتر خبرگزاری ایرنا در سنندج و بهره گیری از ظرفیت‌های مراکز جهت بازدید کودکان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر از برنامه های این هفته از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با بیان اینکه اجرای کارگاه آموزش ایمنی و بهینه سازی مصرف انرژی  در مراکز کانون از دیگر برنامه های این هفته است افزود: نمایش مجموعه فیلم‌های کانون با هدف دانش افزایی و تقویت روحیه نوع دوستی، برگزاری کارگاهای ادبی، کارگاه و مسابقه نقاشی، کارگاه کاردستی، تقدیر از اعضا فعال مراکز و اعضا برگزیده در مسابقات مختلف کانون، دعوت از والدین برای حضور در کانون و معرفی کتابهای پر مخاطب جهت جذب و آشنایی اعضا از جمله برنامه های این هفته است.

شیخی اظهار داشت: معرفی شخصیت نویسندگان کودک ونوجوان، برپایی نمایشگاه از آثار فعالیت های فرهنگی و هنری، دوره آموزشی چگونه با کودکانمان بازی کنیم و کارگاه آموزشی و توجیهی، اجرای برنامه سفیران قصه در مدارس، معرفی کتاب های کانون در قالب طرح دیواری، برپایی کارگاه بازی و نشاط، اجرای نمایش عروسکی، اجرای مسابقه های گروهی با حضور اعضا، مسابقه دوچرخه سورای، ویزیت رایگان کودکان و بازدید از کودکان بستری در بیمارستان از جمله برنامه های این هفته است که در کردستان اجرا می شود.

۷۳۴۹ /۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.