سیروس شیخ پور روز یکشنبه در بازدید از زندان‌های هرمزگان افزود: در جرائم کم اهمیت، نباید نخستین گزینه زندان باشد، بلکه باید با اتخاذ تدابیر مناسب از گزینه‌های جایگزین حبس استفاده کرد.

وی ادامه داد: حبس آثار مخرب و هزینه‌های زیادی را بدنبال دارد که اگر از هزینه مادی آن چشم پوشی کنیم، باز نمی‌توان از کنار آسیب‌های اجتماعی آن به سادگی گذشت.

وی بیان داشت: دربحث کاهش جمعیت کیفری به هیچ عنوان بحث رهایی مجرمان سابقه دار و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه مطرح نیست وقانون به طور جدی با این گونه افراد برخورد می‌کند.

جمعیت کیفری زندان‌های هرمزگان کاهش یافته است

معاون قضایی زندان‌های کشور با اشاره به کاهش جمعیت کیفری زندان‌های هرمزگان گفت: تعامل بسیار خوبی که بین زندان‌های هرمزگان با مراجع قضایی وجود دارد، موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌های این استان شده است.

شیخ پور بیان داشت: کاهش آمار زندانیان از سیاست‌های قوه قضاییه و رییس سازمان زندان هاست که به خوبی درهرمزگان اجرا می‌شود.

وی همچنین به حضور مستمر قضات از زندان‌های هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: اعمال تسهیلات مناسب از سوی مراجع قضایی و اعطای مرخصی منتهی به آزادی از نتیجه این بازدیدها است که در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

معاون قضایی زندان‌های کشور تصریح کرد: کاهش زندانیان مهریه درهرمزگان نیز از دیگر نقاط مثبتی است که مورد تاکید رییس قوه قضاییه و مراجع عظام است.

وی همچنین به اقدامهای اصلاحی و تربیتی در زندان‌های هرمزگان نیز اشاره کرد و افزود: برای بازاجتماعی کردن مددجویان اقدامهای بسیار خوب و قابل تحسینی در زندان‌های این استان انجام شده است.

طرح درمان غیردارویی اعتیاد زندانیان درهرمزگان قابل تقدیر است

معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس زندان‌های کشور تصریح کرد: طرح درمان غیردارویی اعتیاد مددجویان در زندان‌های هرمزگان، حرکت بسیار قابل تقدیری است که تاکنون منجر به ترک اعتیاد بسیاری از آنان شده است.

شیخ پور، از مدیرکل زندان‌های هرمزگان خواست که جزییات این طرح به سازمان زندان‌ها ارسال تا پس از اخذنظر و موافقت رییس سازمان، تصویب و به صورت پایلوت در برخی از زندان‌های کشور اجرا شود.

وی بیان داشت: بالاترین جمعیت کیفری در زندان‌های هرمزگان مربوط به مواد مخدر است که هزینه نگه‌داری این مددجویان باتوجه به اعتیادی که دارند، بسیار بالا است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.