به گزارش ایرنا ، علی نباتی روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از خانواده زندانیان خلخال گفت: در حال حاضر زندانیان مربوط به پرونده های مواد مخدر رتبه اول جرایم کیفری این شهرستان را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: 20 درصد از مجرمان و زندانیان پرونده های سرقت زندان نیز بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم با جرایم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در ارتباط هستند.
وی با اشاره به افزایش بی سابقه سرقت های خرد در جامعه خلخال اظهار داشت: در حال حاضر سرقت رتبه دوم جرایم کیفری این شهرستان را به خود اختصاص داده و منشاء بیش از 90 درصد از عوامل سرقت در این شهرستان اعتیاد به مواد مخدر است.
وی اظهار داشت: در قوانین جاری کشور استفاده از مرخصی حق همه زندانیان بوده که این قانون شامل زندانیان مواد مخدر نیز می شود و در حالی که نمی توان از دادن مرخصی به زندانیان مواد مخدر زندان خلخال ممانعت کرد، استفاده از مرخصی توسط این افراد نیز عامل افزایش جرایم سرقت در جامعه است.
رییس هیات مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان خلخال اظهار کرد: وظیفه اصلی این نهاد غیردولتی حمایت از خانواده های زندانیان در حبس و پیشگیری از وارد شدن آسیب های اجتماعی به خانواده های زندانیان با صرفنظر از هر جرم کیفری ، حقوقی ، مالی زندانی است.
او گفت: با زندانی شدن سرپرست خانواده افراد تحت تکلف وی به شدت در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته و فلسفه تشکیل این انجمن نیز تلاش برای پیشگیری از این آسیب ها و قرار گرفتن خانواده زندانیان در پوشش چتر حمایتی این نهاد غیردولتی است.
وی با بیان اینکه این انجمن از هیچ گونه اعتبارات دولتی و یا خاص بهره نمی برد، گفت: تنها محل درآمد انجمن کمک های خیرین است که تلاش اعضای انجمن برای افزایش کمک ها موجب افزایش میزان خدمات حمایتی ارائه شده به خانواده ها خواهد شد.
علی رمضان پور ، رییس دادگستری و عضو هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان خلخال نیز تغییر و تحول مدام و سالانه در بین اعضای این انجمن را از جمله آفت های آن ذکر کرد و گفت: زمانی که مدت زمان خدمت مدیرعامل و یا هر یک از اعضای انجمن دست کم سه سال در این نهاد حمایتی دوام نمی یابد بسیاری از تصمیمات اتخاذ شده انجمن نیز پایدار نمی ماند.
احمد معصومی ، مدیرعامل سابق این انجمن هم با ارائه گزارشی از چرخش مالی آن در مدت 9 ماه تصدی گری خود در این سمت گفت: در حالی که در سال گذشته 320 میلیون ریال بصورت های مختلف موردی نقدی ، غیرنقدی و حمایتی به خانواده های زندانیان این شهرستان کمک شده درآمد آن نیز با 2 برابر افزایش به 920 میلیون ریال رسیده است.
در این جلسه انتخابات اعضای جدید هیات مدیره با حضور معتمدین برگزار و فتح الله نوروزی به عنوان مدیرعامل جدید به همراه سه نفر معتمد ، محسن مردی به عنوان بازرس و محمد سعید شهابی خزانه دار این انجمن به مدت یک سال انتخاب شدند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.