به گزارش ایرنا صدیقه ربیعی روز پنجشنبه در دیدار با مدیر کل امور زندانهای استان قزوین افزود: توانمند سازی زنان زندانی به لحاظ مسئولیت پذیری اجتماعی امری ضروری است.
وی افزود: در راستای رسالت دفتر امور بانوان و با توجه به اینکه زنان زندانی مستثنی از جامعه هدف این دفتر نیستند امیدواریم زمینه بازدید از بند نسوان به منظور رصد وضعیت زنان زندانی فراهم شود.
ربیعی با تاکید بر تدابیری برای بهبود وضعیت زنان زندانی بعد از بازگشت به جامعه افزود: باید تلاش کنیم تا در این قشر مسئولیت پذیری اجتماعی ایجاد کنیم تا پس از بازگشت به جامعه به لحاظ روانی، شخصیتی و اقتصادی توانمند شده و دوباره دچار تزلزل نشوند.
وی گفت: باید نگاه ویژه ای از سوی سازمان زندانها به آینده پر مخاطره زنان، نوجوانان و کودکان زندانی وجود داشته باشد و از سوی دیگر برای استمرار وضعیت اصلاح شده این افراد در جامعه توسط دستگاه های متولی تدابیر لازم اتخاذ شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: طی بررسی های انجام شده بسیاری از مشکلات زنان زندانی ناشی از ناتوانی آنان در امرار معاش از طریق صحیح است که گاهی موجب می شود برای فروش و حمل مواد مخدر از سوی همسر و یا پدر خود به کار گرفته می شوند.
این مسئول گفت: علاوه بر زندانیان زن باید به گروه زنانی که همسران آنان در زندان به سر می برند نیز توجه کرد چون این گروه از زنان نیز در معرض آسیب های متعدد اجتماعی قرار دارند.
ربیعی با بیان اینکه این افراد به دلیل مشکلات بسیار توانایی تصمیم گیری صحیح را ندارند افزود: این خانواده ها در معرض بسیاری از آسیب های اجتماعی قرار دارند و اگر زیر چتر حمایتی مسئولان قرار نگیرند مشکلاتی زیادی برای آنان به وجود خواهد آمد.
وی اظهار کرد: درصدد تعریف ساختاری هستیم تا با مشارکت دستگاه ها بتوانیم مشکلات این قشر را به شکل منسجم حل کرده و از ظرفیت دستگاه های مرتبط به شکل مطلوب بهره ببریم.
ربیعی در ادامه خواستار تدوین طرح اولیه توسط اداره کل زندانها در راستای توانمند سازی خانواده های زندانی شد و افزود: به منظور تحقق این مهم، غربال گری این خانواده ها و شناسایی استعدادها و توانایی های آنان در ابتدای کار، ضروری است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.