استاندار هرمزگان گفت: برای توسعه پرشتاب هرمزگان به دانشگاه‌ها تکیه خواهیم داشت و به‌طور قطع برای توسعه مطلوب در استان از توانمندی‌های دانشگاه‌های این استان و دانشگاهیان استفاده خواهیم کرد.

فریدون همتی روز سه شنبه در شانزدهمین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان از دانشگاه‌های هرمزگان خواستار شد تا در طرح‌های توسعه ای استان مشارکت داشته و پشتیبانی علمی از آن را انجام دهند، تا بتوانیم این طرح‌ها را به شکل مطلوبی به سرانجام برسانیم.

وی بیان داشت: همچنین از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا با انجام کارهای پژوهشی وتحقیقاتی کمک ویژه ای را برای طرح‌های درنظرگرفته شده برای هرمزگان داشته باشند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: تقویت ارتباط حوزه صنعت با دانشگاه‌ها در هرمزگان ضروری است و همچنین دانشگاه‌های این استان باید راه اندازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

همتی به اهمیت توسعه شهرستان بشاگرد اشاره کرد و بیان داشت: این شهرستان باید از نظر توسعه به سطح سایر شهرستان‌های استان هرمزگان برسد و این آمادگی را داریم برای احداث دانشگاه در این منطقه، زمین مورد نیاز را در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین آمادگی امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را داریم.

استفاده از ظرفیت دریا محور توسعه هرمزگان

استاندارهرمزگان گفت: محور اصلی توسعه استان با استفاده از ظرفیت دریا در حوزه شیلات و گردشگری است که مبتنی بر رعایت الزامات زیست محیطی و برنامه عملیاتی درحال انجام است.

همتی یادآورشد: روند توسعه هرمزگان در حوزه شیلات با شتاب پیش می‌رود.

وی بیان داشت: باتوجه به توانمندی‌های استان هرمزگان در زمینه پرورش میگو، برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا ۲ سال آینده دراستان برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

استاندارهرمزگان اظهارداشت: با فعال سازی این ظرفیت شاهد اشتغالزایی و درآمدزایی گسترده‌ برای استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز جذب ۱۰ میلیون گردشگر برای هرمزگان هدف‌گذاری شده است.

همتی گفت: رونق تولید محصولات کشاورزی با توسعه کشت گلخانه ای از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای هرمزگان است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.