معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: استفاده از ظرفیت های بخش گیاهان دارویی نیازمند یک برنامه راهبردی است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سید رضا حسینی  در اولین همایش ملی تغذیه و مسایل زیست محیطی گیاهان دارویی و معطر که در سالن اجتماعات دانشگاه ارومیه برگزار شد افزود: برای بخش اقتصادی گیاهان دارویی دراستان تاکنون اقدامات موثری انجام نشده است بنابراین برای استفاده بهتراز پتانسیل های گیاهان دارویی باید یک برنامه راهبردی داشته باشیم.
حسینی بااشاره به اینکه موضوع گیاهان دارویی یک مسئله مهم درجامعه امروز است تصریح کرد: یک درصد از خاک جهان برای ایران بوده و نرمال ترین شرایط دربحث توسعه گیاهان دارویی را دارا هستیم.
وی برند سازی را یکی از راه های استفاده از پتانسیل های گیاهان دارویی ومعطر دانست و خاطر نشان کرد: باوجود اینکه جایگاه اصلی زعفران و گل محمدی ایران است ولی در زمینه برند سازی برای صادرات این محصولات کم کاری شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی یاد آور شد: دولت در راستای حمایت  از پروژه های گیاهان دارویی  که دارای  ارزش اقتصادی بالایی است از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ورود کرده است.
وی اظهار کرد: دولت بدنبال صاحبان تکنولوژی برای گسترش صنعت اسانس گیری از گیاهان دارویی دراستان است.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی نیاز اصلی بخش گیاهان دارویی استان حرکت از کشت سنتی به سمت کشت صنعتی است تا درکنار گسترش و صادرات این محصولات به اشتغالزایی نیز کمک شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.