استاندار هرمزگان گفت: انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی نقش مؤثری در توسعه استان ایفا کند و در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات اثرگذار بوده و به تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید کمک کند.

فریدون همتی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، با اشاره به نزدیک بودن ۱۶ مرداد، سالروز تأسیس و تشکیل جهاد دانشگاهی به دستور حضرت امام خمینی(ره)،ضمن گرامی داشت این روز، افزود: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد پژوهشی و علمی تأسیس شد تا بتواند در حوزه‌های مختلف علمی و کارشناسی  و با برنامه برای توسعه کشور کار کند.

استاندار هرمزگان افزود: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که دارد، می‌تواند در تدوین نقشه راه توسعه شهرستان‌های محروم استان همچون بشاگرد به کمک مسئولان استان بیاید.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در طرح‌های مطالعاتی که در راستای توسعه تولید و اشتغال استان هرمزگان صورت می‌گیرد با استفاده از ظرفیت اساتید و کارشناسان بومی استان نقش تأثیرگذاری را ایفا کند، خاطرنشان کرد: تغییر دیدگاه باید از مدارس آغاز شود و دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که دیدگاه کارمندی برای آینده خود نداشته باشند، هر دانشجو باید بتواند بعد از فارغ‌التحصیلی شرکتی دانش‌بنیان ایجاد کند و تبدیل به یک مالیات‌دهنده شود، این‌طور جامعه‌ای بهتر خواهیم داشت، هم مشکل اشتغال حل می‌شود و هم برای دولت درآمد ایجاد می‌شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: باید به مرحله‌ای برسیم که هر فرد بتواند شغل موردعلاقه خود را از بین فرصت‌های شغلی مختلف انتخاب کند نه مانند امروز که جوانان تحصیل‌کرده ما بی‌کار هستند.

همتی اظهار کرد: ما باید با تشکیل گروهی از نخبگان به مسئله شناسی پرداخته و از این راه بسیاری از مسائل را تبدیل به فرصت کنیم، جهاد دانشگاهی استان هرمزگان می‌تواند در این زمینه سرعت پیشرفت بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دیگر داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده توسط جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان، فعالیت‌های این نهاد را مبتنی بر تخصص و تعهد دانست و عنوان کرد: این نهاد با دارا بودن خبرگزاری ایسنا استان هرمزگان توانسته درزمینهٔ اطلاع‌رسانی شفاف و به‌موقع در زمینه‌های مختلف گام‌های بسیار خوبی را بردارد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: جهاد دانشگاهی با دارا بودن زیرمجموعه‌های تخصصی و توانمند می‌تواند گام‌های خوبی درزمینهٔ مختلف ازجمله پژوهش و فرهنگ بردارد .

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دو مقوله شیلات و گردشگری به‌عنوان دو محرک اصلی در استان در نظر گرفته‌شده انتظار داریم جهاد با انجام پروژه‌های تحقیقاتی و همچنین تربیت نیروی ماهر به‌ویژه در این دو بخش به کمک ما بیاید.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در افق توسعه‌مان ایجاد 50 هزار هکتار سایت پرورش میگو در چند فاز هدف‌گذاری شده و سعی می‌کنیم دغدغه‌های زیست‌محیطی پیش‌آمده را نیز با طرح‌های مطالعاتی حل کرد که امیدواریم بتوانیم با جهاد دانشگاهی در این زمینه نیز همکاری خوبی داشته باشیم.

همتی عنوان کرد: ظرفیت آبزیان در استان هرمزگان ظرفیتی بی‌پایان است، همچنین گردشگری در استان هرمزگان آن‌قدر کشش دارد که به‌تنهایی می‌تواند کل استان هرمزگان را اداره کند و این‌ها مشروط به آن است که در این زمینه‌ها هزینه و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

همتی در پایان گفت: انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی نقش مؤثری در توسعه استان ایفا کند و  در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات اثرگذار بوده  و به تحقق  سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید کمک کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.