به گزارش ایرنا، مسعود نصیری زرندی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: محمد همت اسفه دانش آموخته مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی، به عنوان نخستین محقق پسادکتری پذیرفته شده در دانشگاه سمنان است و سیف الله سعدالدین استاد دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه استاد پذیرنده این محقق پسادکتری است.
وی افزود: محقق پسادکتری پذیرش شده و استاد پذیرنده، در 2 سال متوالی موفق شدند در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان بر اساس شاخص های اساسی علم ISI – ESI در سال های 2017 و 2018 معرفی شوند.
وی با بیان این که زمینه های تحقیقات و فناوری در دانشگاه سمنان فراهم است، تصریح کرد: نخستین دوره پسادکتری در دانشگاه سمنان با توجه به سوابق پژوهشی محقق و استاد در زمینه تخصصی نانو سیالات انجام می شود.
نصیری زرندی خاطرنشان کرد: دانشگاه سمنان به منظور استفاده از ظرفیت های موجود برای انجام طرح های اولویت‌ دار و تقاضا محور از میان فارغ‌ التحصیلان مقطع دکتری پس از بررسی درخواست متقاضیان مطابق با قوانین و مقررات موجود محقق پسادکتری جذب می کند.
رئیس دانشگاه سمنان اظهار داشت: مدت زمان دوره های پسادکتری در این دانشگاه یک سال بوده و در صورت موفقیت آمیز بودن فعالیت های متقاضی و موافقت استاد راهنما، گروه و دانشکده مربوطه قابل تمدید برای یک ‌سال دیگر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه سیزدهم کشور را دارد، حدود 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.