در دیدار استاندار هرمزگان با معاون وزیر راه و شهرسازی، اهمیت به بهره برداری رسیدن۷۰ کیلومتر از کریدور ساحلی تا پایان سال جاری به صورت بزرگراه در استان هرمزگان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، فریدون همتی در دیدار با معاونین وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، به اهمیت تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: نیمی از مسیر کریدور ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان قرار دارد که بیانگر اهمیت و محوریت این استان در این مسیر مهم است.

وی ادامه داد: علاوه بر اقداماتی که برای تکمیل این محور از پارسیان تا بندرعباس در حال انجام است، باید از میناب تا جاسک نیز اقدامات لازم برای این کریدور ساحلی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان همچنین خواستار تسریع در ساخت کریدور بندرعباس - کهورستان - بستک - لار شد.

همتی در ادامه به وضعیت راه‌های روستایی در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: در شهرستان بشاگرد نیاز مبرم به ساخت راه‌های روستایی جدید وجود دارد و از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می خواهیم تا در راستای ساخت این راه‌های  روستایی اقدامات مناسب و سریع را داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید کار جهادی برای ساخت راه های روستایی در شهرستان بشاگرد صورت گیرد.

همتی خاطرنشان کرد: زیباسازی ورودی های شهر بندرعباس از دیگر موضوعاتی است که انتظار داریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به آن اقدام کند تا در آینده نزدیک بندرعباس دارای سه راه ورودی زیبا و مناسب باشد.

وی همچنین خواستار بهسازی محور سیاهو به احمدی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم سرعت و تحول خوبی در راستای ساخت کریدورهای اصلی و جاده های روستایی در هرمزگان ایجاد شود.

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه هرمزگان از قطب های حمل و نقل کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: بهبود کیفیت راه‌های اصلی و فرعی با استفاده از امکانات و به کارگیری ماشین آلات در هرمزگان را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: سه اکیپ مجهز جهت بهبود راه‌های روستایی به استان هرمزگان اعزام می شوند.

حسن نیا خاطرنشان کرد: برای ساخت راه‌های روستایی در شهرستان بشاگرد با بسیج امکانات، تلاش می کنیم ساماندهی اکثر محورها، بازگشایی و ساخت راه ها را انجام دهیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خاطر نشان کرد: حذف آبنماها و ساخت پل به خصوص در محورهای بندر چارک و بندر آفتاب از جمله اقداماتی است که در دستور کار داریم.

وی گفت: همچنین با توجه به تاکید استاندار هرمزگان مبنی بر منظر آرایی و زیباسازی راه‌های ورودی به شهر بندرعباس این اقدام به سرعت انجام می شود.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه کریدور ساحلی جنوب کشور شامل هزار و ۷۰۰ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است، اظهار داشت: ۸۴۰ کیلومتر از این کریدور در استان هرمزگان قرار دارد که تاکنون ۵۶۰ کیلومتر آن به صورت بزرگراه و بهسازی راه اصلی ساخته شده است و شاهد افزایش ظرفیت ترافیکی و استانداردسازی این مسیرها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی مابقی این کریدور نیز در حال انجام است و تنها در ۶۵ کیلومتر آن اقدامی صورت نگرفته بود که در این سفر مقرر شد تا این مقدار نیاز سریع به مناقصه گذاشته شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: تا پایان سال جاری ۷۰ کیلومتر از این کریدور ساحلی به صورت بزرگراه در استان هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تا سه سال آینده کریدور ساحلی در استان هرمزگان که به صورت چهار خطه و استاندارد ساخته شده کاملا به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.