مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت: زمین های روستائیانی که چندین نسل حتی بصورت دیم نیز کشت داشته اند بدلیل اینکه سند ملکی ندارند از سوی دولت و جنگل بانی تصرف می شود که این امر با تحقق رونق تولید فاصله دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، سید ابوالفضل رضوی در نخستین همایش کشت هزاره در میناب، گفت: بخش عمده کشاورزی در روستاها قرار دارد ولی متاسفانه برخی از قوانین علاوه بر این که مشکلی را از کشاورزان و مردم مرتفع نمی کند، بلکه خود نیز مشکل زا هستند.

مشاور معاون اول رئیس جمهور افزود: 25 درصد مسکونی و 70 درصد ملکی روستائیان فاقد سند است که این امر به زمین خواری جنگل بانی در ۳۱ استان کشور تبدیل شده است.

رضوی گفت: اصلاح قوانین مرتبط با کشاورزی و مشکل صادرات در این حوزه باید حل شود تا روستائیان که عمده کشاورزی در آنجا صورت میگیرد متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه جنگل بانی زمین خوار روستائیان فاقد سند در 31 استان کشور است، خاطرنشان کرد: زمین های روستائیانی که چندین نسل حتی بصورت دیم نیز کشت داشته اند بدلیل اینکه سند ملکی ندارند از سوی دولت و جنگل بانی تصرف می شود که این امر با تحقق رونق تولید فاصله دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.