به گزارش ایرنا، رضا مدرس شامگاه یکشنبه در نشست کمیته عمرانی و زیر ساخت ستاد راهبردی سند پیشرفت و آبادانی جزیره هرمز اظهار داشت: از این شمار طرح، 17 طرح عمرانی می باشد که باید با زمان بندی مناسب هر چه سریعتر به پایان برسد.
وی ادامه داد: باید برای اجرایی شدن طرح های عمرانی مرحله اول سند توسعه هرمز برنامه زمان بندی دقیقی اعلام شود و در مدت اعلام شده کارها به پایان برسند.
این مقام مسوول تصریح کرد: طرح های عمرانی جزیره هرمز باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و چنانچه پیمانکاری قادر به پایان کار و اجراسازی طرح نیست از روند اجرایی حذف شود.
مدرس مشارکت بنیاد برکت در طرح های سند توسعه جزیره هرمز را ظرفیت خوبی دانست و گفت: باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برای بهره مندی مردم جزیره از خدمات و زیرساخت ها برد.
وی ابراز داشت: بنیاد برکت تاکنون به تعهدهای خود پایبند بوده و مشارکت خوبی در زمینه آبادانی و عمران جزیره هرمز داشته است.
به گزارش ایرنا، هرمز جزیره ‌ای بیضی‌ شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس در فاصله هشت کیلومتری بندرعباس قرار گرفته که به سبب موقعیت راهبردی جغرافیایی، بازرگانی و همسایگی با تنگه هرمز به کلید خلیج فارس نیز شهره است.
جزیره هرمز به بهشت زمین و جعبه مدادرنگی با بیش از 90 طیف رنگی شهرت دارد؛ جزیره ای که تمامی رنگ های دنیا یکجا در آن جمع شده و یک تابلوی نقاشی زیبا خلق کرده است.
پرندگان دریایی گوناگون، دلفین ها، لاک پشت ها، جنگل های مانگرو بخشی از جذابیت این جزیره است.
جزیره هرمز با 42 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 6 هزار و 500 نفر جمعیت در 18 کیلومتری اسکله شهید حقانی بندرعباس قرار دارد.
بیش از 70 درصد از دستگاه‌های اداری در هرمز زیر مجموعه بندرعباس می باشد و این جزیره به تازگی به بندرعباس پیوسته است.
از اواسط پارسال براساس توافق صورت گرفته میان استانداری هرمزگان و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مرحله اول سند توسعه جزیره هرمز آغاز شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.