به گزارش ایرنا، هوشنگ ملایی به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی عصر سه شنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری ایرنا افزود: ایرنا پیش از این نیز با تهیه گزارش های خبری و رساندن آن به اطلاع مسوولان بالادستی تلاش های ارزشمندی در حوزه آب داشته و ما همچنان چشم انتظار کمک بیشتر این رسانه دولت در این بخش هستیم.
وی ضمن پیشنهاد ارایه تفاهم نامه مشترک با ایرنا بیان داشت: نقش رسانه ها بویژه خبرگزاری ایرنا در حوزه آب بسیار تاثیرگذار است و موفقیت های ما به گزارش های ارزنده این رسانه ملی گره خورده است.
مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: هم اکنون یکی از چالش های مهم کشور بحث آب است و اعتقاد داریم شغلی بدون آب ایجاد نمی شود و اگر رسانه ها به این مقوله ورود کند، می توانیم به خوبی از این بحران آبی عبور کنیم.
ملایی با اشاره به این که دنیا در بحث های رسانه ای به خوبی کار کرده است، گفت: با قوت گرفتن شبکه های مجازی که سرعت انتشار آن از نور هم بیشتر است، می توان یک مطلب را سریع به گوش دنیا رساند.
وی در ادامه با اشاره به بارندگی های فروردین ماه امسال خاطرنشان کرد: در سالجاری بارندگی خوبی در کشور اتفاق افتاد که در طول 50 سال گذشته بی سابقه بوده اما این بدان معنا نیست که وارد ترسالی شدیم بلکه تغییر اقلیمی بوده که احتمال ترسالی و یا خشکسالی شدید را گوشزد می کند.
این مسوول اظهار داشت: هرچند این بارندگی ها خسارت زیادی را برای مناطق کشور بدنبال داشت اما با توجه به خشکسالی های گذشته، نفع آن برای کشاورزی و طبیعت به مراتب بیشتر بود.
وی گفت: بزرگترین هدیه برای ما آبگیری سدها و دشت های آبی و رونق بخش کشاورزی بود، چرا که نیاز مردم به آب و اقتصاد گره خورده است.
ملایی ادامه داد: بخش کشاورزی هرمزگان امسال یکی از بهترین سالها در طول تاریخ به علت بارندگی ها را داشت و برخلاف سال های گذشته کشاورزان از نظر مالی تامین شده و محصولاتشان به فروش رفت.
وی گفت: در سیاست حمایتی در بخش کشاورزی باید تجدید نظر شود و به سمت تقویت گلخانه ها گام برداریم چرا که این امر علاوه بر صرفه جویی در آب، 10 برابر افرایش عملکرد محصول و اشتغالزایی ایجاد می کند.
وی یاد آورشد: باید این موج تقویت گلخانه ها که موجب ارزآوری، اشتغالزایی و رونق بخش کشاورزی می شود را در کشور ایجاد کرد و یکی از ابزاری هایی که می تواند این مباحث را به گوش مسوولان بالادستی برساند، رسانه ها هستند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.