به گزارش دریافتی ایرنا، از روابط عمومی مجمع نمایندگان استان کرمان حسین امیری خامکانی روز سه شنبه در پیام خود آورده است:تلفات جانی و مالی که سیل در شمال و غرب و دیگر نقاط کشور به وجود آورد مایه تاسف و تاثر همه ما شد و از سویی جرقه و امیدی است به اینکه شاید از یک دوره طولانی خشکسالی اقلیمی به یک دوره ترسالی حرکت می‌کنیم که دعا می کنیم چنین باشد.
وی ادامه داد: اما از طرفی رنج و گرفتاری عزیزان هم وطن را داریم که قطعاً باید همه ما هم استانی های نوع دوست کرمانی‌در حد توان و با کمک مسئولان رسمی کشور تلاش نماییم تا زندگی مردم در مناطق سیل زده به آرامش و به وضعیت عادی خود برگردد.
امیری خامکانی گفت : آنچه که حتماً باید هرچه سریعتر به آن پرداخته شود بررسی غفلت هایی است که در استان کرمان در دوران خشکسالی های دراز مدت دچار شده ایم.
وی ادامه داد: آنقدر خشکسالی‌ها، عدم روان شدن رودخانه ها و یا سیلاب های فصلی و خشکی رودخانه های دائمی طول کشید که همه فراموش کرده‌ایم رودخانه‌ها را و اینکه زمانی سیلابی در فصولی از سال از این مسیر عبور می کرده و یا روان بوده است.
این نماینده مجلس اضافه کرد: مسیر سیلاب ها و رودخانه ها از حالت طبیعی خود و وضعیت عادی خارج شده است حال یا به دست مردم و مسئولانیا اینکه براثر عارضه های طبیعی بوده که برطرف نشده اند. از دستکاری هایی که در بالادست ها شد که بگذریم و باید بیشتر مورد مطالعه متخصصان قرار گیرد، مسدود نمودن مسیر سیلاب ها و یا ایجاد موانع توسط انسان ها و یا طبیعت، در زمان بارندگی های سیل آسا باعث ورود آب به روستاها و شهرها می‌شود که لازم است هرچه سریعتر به کمک مردم و شوراهای محلی شهر و روستا، دهیاران و شهرداران فکری بشود.
وی گفت : قطعاً انتظار می رود ستاد بحران استان به ریاست استاندار به فرمانداران، ستادهای بحران و شوراهای تامین شهرستان ها ماموریت دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن فکری برای مسیر سیلاب های تاریخی شهرها و روستاهای استان بشود.
5054/9889
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.