به گزارش ایرنا، مسعود کمالی اردکانی عصر یکشنبه پس از بازدید از اسکله بندر کوهستک شهرستان سیریک اظهار داشت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان ‌های شرق هرمزگان به ویژه سیریک رونق صادارت و واردات را به همراه دارد.
وی تاکید کرد: برای توسعه صادرات و اشتغال پایدار در بنادر شرق هرمزگان توسعه زیرساخت ‌های بندری و لجستیکی در این بنادر ضروری است.
کمالی اردکانی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از بنادر تجاری تیاب و کرگان در میناب، افزود: برای رونق اقتصادی منطقه و توسعه هر چه بیشتر این بنادر باید با انجام یک برنامه ریزی مناسب در جهت احیا، تجهیز و توسعه زیرساخت های صادراتی این بنادر اقدام شود.
مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران توسعه تجارت را یکی از راهبرد‌های اساسی برای رونق اقتصادی عنوان کرد و گفت: باید با انجام سرمایه گذاری های هر چه بیشتر وضعیت زیرساخت های صادراتی در کشور را ارتقاء دهیم.
به گزارش ایرنا، سواحل مکران در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.
این سواحل دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش های مختلف با توجه به فرمایش ها و تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.
50 تا 60 درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.
سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است.
توسعه سواحل جنوبی ایران به ویژه سواحل مکران و بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به دلیل اهمیت راهبردی این مناطق در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گرفته و بند ب ماده 2 این برنامه سواحل مکران را جزو موضوع خاص مکان محور می شمارد که دولت موظف است طرح های مرتبط با آن و همچنین مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در بودجه سالانه اعمال کند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.