به گزارش ایرنا، ماکت پیش ساز (نمونک) طرح های توسعه کانتینری بندر شهید رجایی، بندر خلیج فارس، پایانه شماره یک کانتینری، پایانه جنرال کارگو (کالاهای فله، متفرقه و عمومی) و اسکله های محل پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما متردد به بزرگترین بندر بازرگانی ایران از جمله بخش‌هایی بود که از سوی سردار سرلشکر صفوی و هیات همراه مورد بازدید قرار گرفت.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه حضور خود در دروازه طلایی اقتصاد ایران، در نشستی مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با آخرین دستاوردهای متخصصان حوزه دریایی و بندری کشور آشنا شد‌ و در جریان جدیدترین وضعیت عملیاتی بزرگترین بندر تجاری ایران قرار گرفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عصر چهارشنبه در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، به بیان مأموریت‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی و حیطه فعالیت آن در صنعت حمل و نقل دریایی شور پرداخت.
الله مراد عفیفی پور توضیحاتی را در خصوص برنامه‌های کلان سازمان بنادر برای ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین تشریح جایگاه استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت ها و گردشگری دریایی ایران به اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این نشست ارائه کرد.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
این بندر 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.