به گزارش ایرنا، مرتضی یزدخواستی روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: محموله های بریکت گرم تولیدی این کارخانه از بندر شهید رجایی به مقصد کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
وی افزود: تکنولوژی تولید بریکت گرم برای نخستین بار در کشور، سومین کشور در خاورمیانه و نهمین کشور در دنیا در اختیار کارخانه صبا فولاد خلیج فارس است.
یزدخواستی از جمله مهمترین ویژگی های صادراتی بریکت گرم را کاهش هزینه بیمه و حمل و نقل آسان آن عنوان کرد و گفت: امسال نیز یک محموله بریکت گرم به وزن 35 هزار تن و به ارزش 8 میلیون دلار از بندر شهید رجایی به مقصد کشور‌های اروپایی صادر شده است.
به گزارش ایرنا، بریکت آهن اسفنجی محصولی است که در فرآیند بریکت سازی از آهن اسفنجی تولید شده و در بسیاری از واحدهای فولادسازی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
فرآیند بریکت­سازی آهن اسفنجی با توجه به دمای آهن اسفنجی ورودی به ماشین بریکت زنی، به دو گروه بریکت سازی سرد و بریکت سازی گرم تقسیم بندی می­شود.
بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) محصولی است که در فرآیند بریکت سازی از آهن اسفنجی گرم (HDRI) و در دمای بیش از C650 تولید می شود.
این نوع بریکت شناخته شده ترین محصول جهت حمل و نقل آسان و ایمن آهن اسفنجی در سطح جهان به شمار می رود.
تولید بریکت گرم برای نخستین بار در کشور در کارخانه صبا فولاد خلیج فارس در سال 1396 آغاز شد.
ظرفیت کارخانه صبا فولاد خلیج فارس سالانه تولید یک میلیون و 500 هزار تن بریکت گرم است.
این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلیومتری غرب بندرعباس واقع است.
ساخت کارخانه صبا فولاد خلیج فارس از سال 88 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلومتری غرب بندرعباس آغاز شده و مدیریت آن بر عهده شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشور است.
هرمزگان با سهم 10 درصدی، سومین تولیدکننده فولاد کشور است و صبا فولاد خلیج فارس نیز سومین کارخانه تولید فولاد در هرمزگان است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.