به گزارش ایرنا ، محمدابراهیم قدیریان روز دوشنبه در مراسم آغاز حمل ریلی محموله آهن اسفنجی اظهار کرد: یکی از بزرگترین چالش‌های حمل و نقل ریلی موضوع تولید ریال در کشور است و هرچند که در سال‌های اخیر شرکت ذوب اهن اصفهان در این زمینه فعالیت‌های را نیز صورت داده است.
وی افزود: تکنولوژی ساخت فولاد ریل تاکنون متعلق به 17 کشور دنیا بوده که فولاد آلیاژی توانسته این توانمندی را کسب کند که با بهره‌مندی از این تکنولوژی سالانه از خروج 100 میلیون دلار ارز از کشورمان جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران خاطرنشان کرد: میزان مصرف ریل در کشورمان معمولاً براساس میزان بازسازی خطوط و ایجاد خطوط جدید تعیین می‌شود و این در حالی است که میزان خطوط بازسازی شده ریلی کشور حدود 9 هزار کیلومتر است که با توجه به سند چشم‌انداز 20 ساله باید تا سال 1404 به 25 هزار کیلومتر افزایش یابد.
قدیریان افزود: همچنین برای ایجاد 16 هزار کیلومتر خطوط ریلی جدید در کشور طی هشت سال آینده باید سالانه بطور میانگین دو هزار کیلومتر خطوط جدید در کشور ایجاد شود.
وی تصریح کرد: به عبارتی در مجموع باید راه‌اهن طبق برنامه، ‌سالانه 300 کیلومتر بازسازی خطوط داشته باشد و این بدین معنی است که میانگین نیاز سالانه به ریل برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز حدود 276 هزار تن است.
این مسئول با بیان اینکه با توجه به این آمار تولید این نیاز در داخل کشور می‌تواند سالانه از واردات دست کم 100 هزار تن ریل و خروج 100 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند، ادامه داد: هم اکنون این شرکت ، فولاد ریل را با قیمت حدود 430 دلار بر تن تولید می‌کند بنابراین با توجه به قیمت ریل وارداتی که در حدود یک‌هزار تا 1100 دلار بر تن است، تولید فولاد ریل داخلی صرفه‌جویی قابل توجهی را نشان می‌دهد.
شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگترین تولید کننده انواع فولاد آلیاژی و مخصوص در ایران و خاورمیانه در سال 1378 به بهره برداری رسیده است.
محصولات این شرکت در صنایع هوافضا، نفت و پتروشیمی ، نیروگاه ها، ابزارسازی ، لوازم پزشکی و جراحی، خودروسازی ، ماشین سازی و سایر صنایع ویژه کاربرد دارد.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی** انتشاردهنده: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.