سید عبدالوهاب سماوی روز چهارشنبه درحاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا افزود: روان شناسی مثبت هدف به جای تمرکز بر روی جنبه ناتوانی و ضعف ها، بر روی فضائل اخلاقی، نقاط مثبت و توانمندی های شخصیتی تمرکز دارد.
وی ادامه داد: اگرچه خواستگاه روان شناسی مثبت جوامع غربی است، اما به واسطه به الگوهای دینی و ارزشی کشور ما در حوزه های پژوهشی در دانشگاه ها با سبقه اسلامی استقبال می شود.
این دانشیار رشته روانشناسی تربیتی افزود: این نوع روانشناسی درحوزه های روان شناسی فردی، درمان، صنعت، اوقات فراغت توانسته اثرگذار باشد.
سماوی کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران روان شناسی مثبت، معرفی واثرگذاری اجتماعی این نوع روان شناسی به فعالان اجتماعی و مردم، توجه به حوزه درمان و مداخلات مثبت نگر در این حوزه را 3 برآیند مهم و نتیجه اصلی از این همایش عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در پنجمین همایش ملی تازه های روانشناسی مثبت نگر حمید حقیقی، به ارائه مقاله خود را با عنوان 'فرصت ها و چالش خای روان شناسی و مداخلات مثبت نگر'، الهام رنجبری با مقاله تاثیرروانشناسی مثبت نگر بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی شهر بندرعباس' پرداختند.
همچنین مقاله هایی با عنوان 'آموزش حالت های روان شناختی روان شناختی مثبت و ایجاد معنای معنای زندگی در نوجوانان شهربندرعباس' توسط سامیه فولادی، 'بررسی تاثیر مشاوره جنسی مبتنی برقاطعیت برروابط زناشویی دانشجویان خانم متاهل دانشگاه سیستان و بلوچ' توسط ندا دستیار و مقاله 'نقش بهزیستی ذهنی مادر در کیفیت زندگی فرزندان' توسط ام البنین حامل ارائه شد.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.