سید سعید شاهرخی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: برنامه های اوقات فراغت باید روحیه دانش آموزان را تقویت کند به گونه ای که دانش آموزان از زمان خود بهره و لذت کافی را ببرند و به اهداف تربیتی نظام آموزشی نزدیک ‌تر ‌شوند.
وی با بیان اینکه شهرداری ، ورزش و جوانان، کمیته امداد و بهزیستی و سایر دستگاه ها هم در کنار آموزش و پرورش به غنی سازی اوقات فراغت گروه های هدف خود اقدام کرده اند بیان کرد: جمع بندی از کار همه دستگاه ها در زمینه اوقات فراغت انجام می شود تا در پایان سال بتوان نقاط قوت و ضعف دستگاه ها را در این زمینه شناسایی کرد.
وی بر اجرای طرح هجرت در قالب برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: طرح هجرت در تحقق خودسازی و خودباوری دانش آموزان و پرکردن اثربخش اوقات فراغت دانش آموزان موثر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: بسیاری از دانش آموزان بعد از حضور در طرح هجرت می توانند استعداد های خود را کشف و از مهارت های خود در زمینه های دیگر استفاده کنند.
شاهرخی همچنین با اشاره به حضور اخیر سفرای کشورهای خارجی در استان همدان گفت: حضور سفرای کشورهای مختلف در استان همدان بسیار پربار بود و تفاهم نامه های مختلفی منعقد و گفت و گوهای سازنده ای شکل گرفت که مقدمه ای برای برگزاری اجلاس وزاری گردشگری کشورهای آسیایی و میزبانی نشست اجلاس سازمان جهانی گردشگری است.
وی اظهار داشت: همدان بیش از گذشته پویا و با نشاط برنامه های مختلف را در زمینه گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به پیش می برد و معرفی داشته های همدان به ملل مختلف در قالب رویداد همدان 2018 در استان شکل گرفته که رهاوردهای بسیاری برای استان دارد.
وی اضافه کرد: تاثیر رویداد همدان 2018 در حوزه گردشگری و اقتصادی بسیار است و سفیرانی که به همدان سفر کردند مبلغان خوبی برای همدان می شوند.
شاهرخی تاکید کرد: یکی از حساس ترین محورهای این رویداد بسترسازی برای جذب گردشگر خارجی و ارز آوری ملی است لذا باید برای ارتقای سهم گردشگر داخلی و خارجی تلاش کنیم.
** فعالیت 241 پایگاه اوقات فراغت در همدان
رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: همدان در طراحی و ارسال پوستر غنی سازی اوقات فراغت اولین استانی بود که در ابتدای شروع سال جاری این پوستر را طراحی و به 2 هزار و 500 مدرسه استان ارسال کرد و در این پوستر لوگوی همدان 2018 طراحی شده است.
عباس بهاری افزود: اگر برنامه ریزی مناسبی در خصوص غنی سازی اوقات فراغت و ایام تابستان برای دانش آموزان نداشته باشیم این فرصت به تهدید تبدیل می شود.
وی ادامه داد: از 264 هزارو 19 دانش آموز استان حدود 79 هزارو 14 دانش آموز معادل 40 درصد دانش آموزان استان با محوریت دوره ابتدایی و متوسطه اول جذب برنامه های اوقات فراغت می شوند.
وی اضافه کرد: 457 عنوان برنامه در 241 پایگاه اوقات فراغت به صورت تخصصی در استان پیش بینی شده است و سه هزار و 702 مربی و 2 هزار و 82 نفر عوامل اجرایی در تابستان امسال درگیر برنامه های اوقات فراغت هستند.
وی با بیان اینکه در تابستان امسال طرح هجرت در 417 عرصه سازندگی در استان اجرا می شوند اظهار داشت: طرح هجرت با 219 استادکار در 210 آموزشگاه سطح استان همدان اجرا می شود.
** شورای سیاست گذاری اوقات فراغت در همدان شکل گیرد
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این نشست پیشنهاد کرد: شورای سیاست گذاری غنی سازی اوقات فراغت در استان شکل گیرد.
حجت الاسلام مرتضی حسنی حلم افزود: این شورای سیاست گذاری می تواند با محوریت تقسیم بندی جغرافیایی مراکز و تمرکز امکانات موجود در حوزه اوقات فراغت فعالیت کند.
گفتنی است؛ امسال پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت با شعار حمایت از کار و تولید ایرانی و با محوریت مهارت آموزی، اشتغال و کارآفرینی در طول تابستان فعال هستند.
به گزارش ایرنا، بیش از 264 هزار دانش‌آموز در 19 شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان در 2 هزار و 594 مدرسه تحصیل می ‌کنند و 31 درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستایی و 69 درصد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.