خلیل رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، 26 هزار و 520 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان و 11 هزار و 50 نفر نیز نوآموز پیش دبستانی بودند.
وی با بیان اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان در 10 شهرستان و 12 پایگاه انجام شد، افزود: هدف از سنجش پیش دبستانی ها در این مرحله مداخله زود هنگام است تا اگر با اختلالی مواجه باشند یکسال فرصت درمان داشته باشند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: این تعداد نوآموز بدو ورود به پیش دبستان سال آینده برای ورود به مدرسه نیازی به سنجش مجدد ندارند و آماده تر از سایر نوآموزان وارد دبستان می شوند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت 100 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز سنجش سلامت شدند، گفت: این نوآموزان از نظر بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار گرفتند.
رنجبر یادآور شد: از تعداد 26 هزار و 520 نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش، 21 هزار و 186 نوآموز بدون مشکل بوده و پنج هزار و 334 نفر نیز به مرحله تخصصی ارجاع شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ارجاع تخصصی 23 نوآموز مشکوک به داشتن اختلال طیف اتیسم بودند، اضافه کرد: همچنین 573 نوآموز مشکوک به مشکلات شنوایی، یک هزار و 90 نفر مشکوک به مشکل بینایی و 41 نفر نیز به مشکلات جسمی حرکتی مشکوک بودند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: سه هزار و 630 نوآموز نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد یک هزار و 765 نفر دیر آموز و یک هزار و 723 نفر عادی بودند، افزود: 125 نفر نیز آموزش پذیر بوده و به مدارس با نیازهای ویژه استان معرفی شدند و 17 نفر نیز تربیت پذیر بوده که به سازمان بهزیستی استان معرفی شدند.
رنجبر اظهار داشت: برنامه سنجش فرصت مناسبی برای غربالگری، تشخیص و جای دهی مناسب دانش آموزان در فرآیند آموزش و تحصیل فراهم می آورد.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری هفت هزار و 170 دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.
سنجش سلامت برنامه ای ملی و موثر در راستای رشد وجای دهی مناسب دانش آموزان در فرآیند آموزش است.
تابستان امسال تعداد 14 پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی در سطح استان برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام دادند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.