به گزارش ایرنا، مردم جای جای استان هرمزگان در این روز با خروج از منزل و گشت و گذار در دامان طبیعت و مناطق تفریحی نوروز را با خوشی و انجام تمام آداب به جای مانده از گذشتگان این دیار از جمله گره زدن سبزه های مزین به روبان های رنگی و انجام بازی های محلی بدرقه می کنند.
در این میان برخی از خانواده ها نیز در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه حضور یافته و از برنامه های فرهنگی آن بهره مند شدند.
امروز آسمان بیشتر نقاط هرمزگان نسبتا صاف است و مردم از نخستین دقایق صبح برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر از طبیعت از خانه و کاشانه خود خارج شده تا در کنار سبزه ها و مناطق روستایی و کشاورزی بسر برند.
برخی از مردم هرمزگان از تعطیلات نیمه دوم عید نوروز استفاده کرده و به سفر رفته و نزد اقوام و فامیل خود هستند و برخی هم از شب گذشته شهرها را ترک کرده اند تا یک شبانه روز در دامن طبیعت باشند.
همچنین برخی از مردم که امکانات و وسیله نقلیه لازم را در اختیار نداشتند ، سیزه بدر را در بوستان های شهری سپری می کنند.
امروز بیش از هر روز دیگری بازار عکس و فیلم داغ است و بیشتر افراد با استفاده از دوربین گوشی تلفن های همراه، سعی بر آن دارند تصویری زیبا از خود را در کنار طبیعت ثبت کنند.
حضور ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی، ماموران هلال احمر و اورژانس در داخل شهر، خروجی و حتی در مناطق روستایی به منظور ارایه خدمات به مردم و تامین نظم و امنیت چشمگیر است تا همچون روزهای گذشته، ایام خاطره انگیزی برای مردم رقم بخورد.
سیزده بدر یا جشن بدرقه نوروز از مهمترین رسوم مشترک در میان اقوام ایرانی است که طی سال های اخیر روز آشتی با طبیعت نیز نامیده می شود.
مردم دوران باستان اعتقاد داشتند که در این روز الهه آب بر دیو خشکسالی پیروز شده و به همین دلیل به جشن و سرور می پرداختند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.