به گزارش ایرنا ، میرآرمان واعظی روز یکشنبه در جشنواره پخت ماهی و آبزیان در خلخال با بیان اینکه میانگین سرانه مصرف آبزیان در کشور 16.5 کیلوگرم است، اظهار داشت: با اجرای برنامه های ترویجی از جمله برگزاری جشنواره های پخت ماهی و آبزیان در کنار افزایش سرانه مصرف ماهی ، شرکت کنندگان در این جشنواره ها را با روش های مختلف پخت آبزیان آشنا کرده و سرانه مصرف ماهی را از 11 کیلوگرم فعلی افزایش خواهیم داد.
وی افزود: افزایش سرانه مصرف ماهی به عنوان یک غذای سالم و سرشار از امگا 3 از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره های پخت ماهی و آبزیان در مناطق مختلف استان است.
او گفت: استقبال خانواده ها از جشنواره خلخال مطلوب بوده و ما را در دستیابی به اهداف این برنامه کمک می کند.
واعظی بیان کرد: امسال بیش از 10 هزار تن ماهی گرمابی و سردآبی در استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف شد که این میزان در مقایسه با ماهی تولید شده سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می دهد.
او اظهار داشت: با تکمیل طرح های در حال اجرای تولید و پرورش ماهی در استان 500 تن به ظرفیت تولید ماهی و آبزیان این استان در آینده نزدیک افزوده خواهد شد.
واعظی همچنین افزود: با هدف حمایت از مجریان طرح های آبزی پروری و تولید ماهی همچنین افزایش ظرفیت تولید آبزیان در استان امسال 100 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری اجرای استخرهای پرورش ماهی و مکانیزاسیون تولید در اختیار متقاضیان و مجریان این طرح ها قرار گرفت.
فرماندار خلخال نیز گفت: این جشنواره چهارمین جشنواره پخت آبزیان در خلخال از سری برنامه های زمستان بیدار استان اردبیل می باشد.
فریدون بابایی با بیان اینکه تاکنون پنج جشنواره مختلف از جشنواره های زمستان بیدار در خلخال برگزار شده افزود: برای برگزاری پنج جشنواره دیگر تا پایان سال برنامه ریزی شده است.
وی از برگزاری جشنواره بازی ها و ورزش های زمستانی این شهرستان در جمعه پیش رو در تفرجگاه اندبیل خبر داد و از مردم و دوستداران طبیعت زمستانی به شرکت در این مراسم دعوت کرد.
چهارمین جشنواره پخت ماهی و آبزیان خلخال با اجرای برنامه های شاد و موسیقی محلی همراه بوده و در پایان با رای هیات داوران منیزه فضلی با پخت غذای قلیه ماهی و میگوی پفکی ، بهناز جهان گشتی با پلو ماهی شکم پر و فاطمه زعفری هشجین با ماهی شکم پر قزل آلا به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.
استان اردبیل رتبه سوم را از حیث سرانه مصرف آبزیان در بین استان های غیر ساحلی کشور بخود اختصاص داده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.