سرهنگ علی اسفندانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در طول ایام نوروز شمار ترددها در مسیر بیشتر استان های کشور از جمله هرمزگان افزایش می یابد که همین مساله موجب خستگی رانندگان شده و احتمال بروز حوادث رانندگی را بیشتر می کند.
وی تصریح کرد: انحراف از مسیر، بی توجهی به علایم راهنمایی و رانندگی، سنگین شدن پلک ها، احساس بی قراری، زود رنجی، شتاب و ترمز گیری غیر معمول از مهمترین نشانه های خستگی در هنگام رانندگی است.
فرمانده پلیس راه هرمزگان تاکید کرد: برای کاهش میزان وقوع سوانح رانندگی، لازم است رانندگان هنگام احساس خستگی و خواب بر ادامه مسیر اصرار نکنند چرا که کوچکترین کوتاهی در امر رانندگی می تواند حوادث تلخ و تاسف باری را برای راننده، سرنشینان و دیگر مسافران عبوری، رقم بزند.
سرهنگ اسفندانی بیان داشت: سبقت غیرمجاز، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی در حین گرفتن سبقت، احتمال وقوع تصادفات رانندگی را بیشتر می کند و بهتر است رانندگان خودروها به این موارد بسیار مهم توجه جدی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، 40 درصد تصادفات در سطح جاده های کشور به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد.
براساس آمارهای اعلام شده از ابتدای طرح نوروزی 25 اسفند 97 تا چهارم فروردین ماه امسال 16نفر در تصادف های جاده ای هرمزگان کشته و 97 نفر مجروح شده اند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.