سرهنگ عباس مظفری روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برای کاهش میزان وقوع سوانح رانندگی، لازم است رانندگان هنگام احساس خستگی و خواب بر ادامه مسیر اصرار نورزند چراکه کوچکترین غفلت در امر رانندگی می تواند حوادث تلخ و تاسف باری را برای راننده، سرنشینان و دیگر مسافران عبوری، رقم بزند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی رانندگان، هشدارها و توصیه های پلیس را جدی نمی گیرند، اظهار داشت: سبقت غیرمجاز، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی در حین گرفتن سبقت، احتمال وقوع تصادفات رانندگی را بیشتر می کند و بهتر است رانندگان خودروها به این موارد بسیار مهم توجه جدی داشته باشند.
مظفری، با بیان اینکه از ابتدای اسفند جاری تاکنون 8 نفر به دلیل وقوع حوادث رانندگی جان خود را در مسیرهای ارتباطی این استان از دست دادند، افزود: طی 24 ساعت گذشته چند فقره تصادف رانندگی جرحی و خسارتی در مسیرهای ارتباطی زنجان رخ داد که علت آنها نیز از سوی کارشناسان پلیس راه، خستگی و خواب آلودگی رانندگان، تشخیص داده شد.
رئیس پلیس راه استان زنجان، گفت: در حال حاضر پلیس راه زنجان، یک خط از آزادراه زنجان به قزوین را به علت انجام تعمیرات پل عابر پیاده از سوی عوامل راهداری، بسته و لازم است رانندگان در این محل با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.
در 10 ماهه امسال 215 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری این استان، جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش نشان می دهد.
طی 10 ماه اخیر تعداد کشته های ناشی از تصادفات رانندگی برون شهر زنجان 41 نفر بیشتر از کشته های مدت مشابه پارسال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.